نگهداری لیفتراک در زمستان

نگهداری لیفتراک در زمستان و آماده کردن لیفتراک برای یخ و برفتحقیقات نشان می‌دهد سالانه 11 درصد از کامیون‌های لیفتراک دچار حادثه می‌شوند و اگر اپراتورها آموزش کافی را دیده بودند، 50 درصد از این حوادث جلوگیری می‌شد. بسیاری از این حوادث در ماه‌های زمستان رخ می‌دهد، زمانی که آب و هوا به بدترین حالت تبدیل می‌شود. اپراتورهایی که در استفاده از لیفتراک در برف، یخ و دماهای یخبندان آموزش دیده یا تجربه ندارند، می‌توانند مجموعه‌ای از مشکلات فصلی را تجربه کنند که می‌تواند بر استفاده ایمن و کارآمد از لیفتراک‌ها تأثیر بگذارد.تنها راه برای اطمینان از ادامه کسب و کار به صورت عادی این است که مطمئن شوید کارکنان شما به تغییرات محیطی توجه دارند و به اندازه کافی برای تطبیق فرآیندهای کاری خود آموزش دیده اند.

نگهداری لیفتراک در زمستان

در واقع زمستان چالش‌های مهمی را برای عملیات اجرای ناوگان لیفتراک به همراه دارد. اپراتورهای ناوگان و رانندگان لیفتراک آنها به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند تا بهترین استفاده را از تجهیزات خود در زمانی از سال که ممکن است شرایط آب و هوایی سخت را در بر داشته باشد، عملکرد تنها مشکلی نیست که شرکت ها در سردترین فصل سال با آن مواجه هستند، ایمنی همیشه یک نگرانی اصلی است. همه اقدامات باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که اپراتورها، لیفتراک ها و کسانی که در نزدیکی کار می کنند هم از عوامل و هم از حوادث احتمالی محافظت می شوند.اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که اپراتورهای شما می‌توانند خطرات زمستانی را شناسایی کنند. این شامل:هوای سرد، برف و یخبندان، شرایط مرطوب و لغزنده، دید محدوداین خطرات را می‌توان با اطمینان از اینکه هم اپراتورها و هم لیفتراک شما به درستی آماده و محافظت می‌شوند، برطرف کرد. زیراهزینه‌های مالی هنگفتی را این خطرات می‌تواند برای شرکت شما رقم بزند، بنابراین ضروری است که صاحبان شرکت‌ها از آمادگی لیفتراک برای زمستان اطمینان حاصل کنند.

مطالعه مقاله آشنایی با ویژگی لیفتراک خوب

عملیات لیفتراک

بعد از خرید لیفتراک قبل از شروع کار بر روی لیفتراک در زمستان، نور را بررسی کنید. آیا می‌توان نورافکن اضافی ترتیب داد تا از دید کافی اطمینان حاصل شود؟ اگر هوا یخبندان یا مرطوب است، اطمینان حاصل کنید که پوشش لیفتراک روشن است و بررسی کنید که لاستیک‌ها برای آب و هوا مناسب هستند (پنوماتیک / ناودانی / زنجیر).لاستیک‌های زمستانی می‌توانند عملکرد را افزایش دهند و اپراتورها را در شرایط یخبندان ایمن تر نگه دارند. لاستیک های پنوماتیک گزینه ای برتر نسبت به لاستیک های جامد هستند، اما قابل درک است که این راه حل‌ها همیشه برای کاربردهای خاص مناسب نیستند. با این حال، می‌توان زنجیر و ناودانی را به تایرها اضافه کرد تا هنگام کار بر روی سطوح تحت تأثیر شرایط آب و هوایی سرد، چسبندگی بهتری به آن‌ها بدهد.

مشاهده مقاله کار با لیفتراک در روز بارانی

نگهداری لیفتراک در زمستان

در صورت عدم استفاده، لیفتراک ها باید سرپوشیده و در یک منطقه گرم و خشک نگهداری شوند. لیفتراک ها هرگز نباید برای مدت طولانی در معرض عناصر قرار گیرند، زیرا تجهیزات در معرض خطر آلودگی زنگ زدگی یا آسیب به سیستم های الکتریکی هستند.سطوح سوخت، روغن و یخ‌زدایی را بررسی کنید و همیشه قبل از استفاده زمان بگذارید تا لیفتراک گرم شود تا هیدرولیک و موتور در عملکرد بهینه بماند.در حین استفاده، باید بیشتر مراقب باشید. آب و هوای سخت می‌تواند باعث حواس پرتی عابران پیاده و سایر عوامل شود. باد و باران می تواند به این معنی باشد که آنها عجله دارند و شنوایی و دید آنها محدود شده است. اپراتورها باید سرعت خود را کاهش دهند، مطمئن شوند که همیشه می‌توانند ببینند کجا می روند و مراقب سطوح لغزنده، موانع و عابران پیاده که حواسشان پرت شده باشد.پس از استفاده، لیفتراک را تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که تعمیر و نگهداری لازم انجام شده است. این امر بر ایمنی فوری کاربر تأثیری نمی‌گذارد، اما نمک ناشی از ساییدن و تجمع کثیفی می‌تواند بر استفاده ایمن از لیفتراک در آینده تأثیر بگذارد.

مطالعه چک لیست روزانه لیفتراک

اتصالات لیفتراک

قابل درک است که آب و هوای زمستانی در صورت وجود یخ و یخبندان، سطوح کار را نیز لغزنده می کند. برای مقابله با این مشکل، مناطق کار باید قبل از هر گونه استفاده از لیفتراک به اندازه کافی سنگ زنی شوند. سنگ زنی می تواند از تبدیل شدن سطوح به خطر نه تنها برای وسایل نقلیه لیفتراک بلکه برای عابران پیاده و سایر کارگران جلوگیری کند و می تواند خطر تصادفات را کاهش دهد.

نگهداری لیفتراک در زمستان

در طول ساعات کار، شن در اثر فعالیت لیفتراک جابجا می شود، بنابراین به خاطر داشته باشید که سطح سنگ زنی مداوم را در طول روز حفظ کنید تا سطوح لغزنده و خطرناک نشوند.استفاده از لیفتراک برای پاکسازی برف و یخ برای بسیاری از محل های کار امری عادی است، اما برای انجام این کار به لوازم جانبی مناسب نیاز دارید.همچنین می توانید از نمک یا سنباده برای سنگ زنی محل های پارکینگ، بارگیری و محل کار خود برای افزایش ایمنی کلی استفاده کنید.

مشاهده مقاله آموزش شستن لیفتراک

تعمیر و نگهداری لیفتراک

تعمیر و نگهداری زمستانی لیفتراک شما برای حفظ عملکرد و استفاده ایمن از آن ضروری است ممکن است یادآوری تقویمی برای این موضوع نداشته باشید، اما انجام بررسی/نگهداری قبل از فصل در لیفتراک شما برای محافظت از عملیات شما در برابر صورت‌حساب‌های تعمیر غیرمنتظره، خرابی‌ها ضروری است. وادار کردن اپراتورها به بررسی منظم لیفتراک های خود یک چیز است، اما سازماندهی یک بررسی زمستانی لیفتراک که توسط یک متخصص انجام می شود بسیار مهم است.خرابی در هر زمانی از سال می‌تواند پرهزینه باشد، اما این امر به ویژه در صورتی صادق است که به لیفتراک‌های خود متکی باشید تا حیاط خود را در زمستان به خوبی کار کند.

مشاهده مقاله کاربرد لیفتراک در کاغذسازی

تعمیر و نگهداری لیفتراک در زمستان
  • خرابی در هر زمانی از سال می‌تواند پرهزینه باشد، اما این امر به ویژه در صورتی صادق است که به لیفتراک‌های خود متکی باشید تا حیاط خود را در زمستان به خوبی کار کند

  • باید اطمینان حاصل کنید که تمام خدمات سالانه و بازرسی های منظم به روز هستند

  • لیفتراک های شما باید در مکانی خشک نگهداری شوند و در صورت لزوم از گرم کننده باتری (یا وصل نگه داشتن آن) برای جلوگیری از خالی شدن باتری استفاده کنید

  • اطمینان حاصل کنید که از دیزل مناسب برای دماهای انجماد استفاده می کنید و از مایع هیدرولیک با کیفیت بالا استفاده می کنید. برخی از مواد افزودنی برای جلوگیری از یخ زدن یا ژل شدن سوخت در دسترس هستند

نگهداری لیفتراک در محیط های مختلف

مراقبت از لیفتراک در محیط های مختلف کار در زمستان

مراقبت از لیفتراک در محیط های بسته کاری

اگرچه محیط های بسته در زمستان امن هستند اما باید توجه نمایید که محیط های بسته هم به مراقبت های مخصوص به خود نیاز دارند. هوای سرد در میحط های بسته در زمستان باید توسط وسایل گرمایشی به خوبی کنترل شود. همچنین از آنجایی که در فصل زمستان هوا زود تر تاریک میشود معمولا چند ساعت از اواخر ساعات کاری هوا تاریک است. از این رو باید نور کافی برای کار با لیفتراک به خوبی تامین شود. شرایط سوخت گیری و یا تجدید شارژ لیفتراک در زمستان باید در همان‌ محیط بسته فراهم شود.

مراقبت از لیفتراک در محیط های باز کاری

سرمای هوا در فضا های باز روی کار با لیفتراک در زمستان تاثیرات زیادی می گذارد. باید راننده و لیفتراک را برای بارش ها در فصل زمستان آماده کنید. اگر شرایط را مساعد نیافتید بهتر است کار با لیفتراک را تا بوجود آمدن شرایط مناسب لغو کنید.باید شرایط مهمی را بسنجید و ارزیابی کنید که آیا لیفتراک و راننده آن برای کار در فضای سرد شرایط لازم را دارا می باشد یا خیر. میزان لغزندگی زمین و میزان نور و میزان سوخت یا شارژ لیفتراک و شرایط لاستیک لیفتراک و حتی شرایط بدنی راننده که آیا برای کار در هوای سرد آمادگی دارد یاخیر. از نکات مهمی هستند که قبل از کار با لیفتراک در فضای باز در زمستان باید مورد بررسی قرار بگیرند.محافظت از لیفتراک در آب‌ و هوای نامساعد به معنی درک شرایط جوی و تأثیرش بر روی کل پروژه است و این درک ، کلید اصلی تصمیم‌ گیری صحیح است. حتماً یادتان باشد که از لیفتراک در شرایط خطرناک آب‌ و هوایی استفاده نکنید و فقط با سرعتی که مناسب شرایط جوی است حرکت کنید. در صورت لزوم ، چراغ‌ های اضافه روی لیفتراک نصب کنید تا حرکت در دید نامناسب را به دیگران اعلام کنند. مسیر حرکت را هم با پاشیدن شن و ماسه آماده کنید. و حتماً سوخت کافی در دسترس داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش کارکنان خود برای استفاده و بازرسی ایمن از لیفتراک ها با کارشناسان ما در شرکت کارا ماشین آرنا تماس بگیرید.