همه‌چیز در مورد لیفتراک دیزلی

لیفتراک دیزلی یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین انواع لیفتراک است. در این مقاله به بررسی انواع لیفتراک دیزل، کاربرد این نوع لیفتراک، مزایا و معایب آن و کلیه نکاتی که در زمان خرید لیفتراک دیزل لازم است بدانید می‌پردازیم.

لیفتراک دیزل چیست

لیفتراک دیزلی چیست؟

لیفتراک دیزل وسیله نقلیه‌ای است که برای بلند کردن اجسامی مثل پالت‌های چوبی و یا سایر اجسام سنگین استفاده می‌شود و همان‌طور که از نام آن پیداست سوخت دیزل را به‌جای باطری یا بنزین تخلیه می‌کند. موتورهای سوخت دیزلی معمولاً در ماشین‌های بزرگ‌تری تعبیه می‌شوند که برای استفاده در کاربردهای سنگین طراحی شده‌اند، بنابراین یک لیفتراک دیزلی احتمالاً بسیار بزرگ‌تر از لیفتراک‌های دوگانه‌سوز و لیفتراک‌های برقی است.

 پس می‌توان نتیجه گرفت که به‌احتمال‌زیاد این نوع لیفتراک قادر هستند بارهای بسیار سنگین‌تری را بلند کند، اگرچه لزوماً همیشه این‌طور نیست. استفاده از سوخت دیزل در موتور، مزایا و معایب متعددی نسبت به موتورهای بنزینی و همچنین باطری‌ها دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

انواع لیفتراک دیزل

لیفتراک‌های دیزل در انواع 1.5 تا 20 تن و حتی بالاتر در بازار موجود است. مطابق با نیاز مشتری، کارخانه تولیدکننده می‌تواند لیفتراک دیزل را در تناژهای سنگین‌تر نیز تولید نماید. کارا ماشین با چندین سال سابقه در حوزه لیفتراک سازی و تجهیزات انبارداری مفتخر به تولید لیفتراک‌های دیزلی در دو گروه لیفتراک‌های سوخت دیزل نیمه سنگین (3 الی 5 تن) و لیفتراک دیزل سنگین ( 7 الی 20 تن ) هست. کلیه دستگاه‌های تولیدشده توسط کارا ماشین دارای یک ضمانت بی‌قیدوشرط و 10 سال خدمات پس از فروش  هستند. یکی از پر فروش‌ترین لیفتراک‌های کارا ماشین لیفتراک 3 تن دیزل می‌باشد.

عملکرد لیفتراک دیزل

عملکرد لیفتراک گازوئیلی

لیفتراک‌های دیزل برخلاف لیفتراک‌های برقی که از باطری استفاده می‌کنند از سوخت دیزل (گازوئیل) برای کار استفاده می‌کنند. موتورهای دیزلی از شمع استفاده نمی‌کنند. به‌جای آن سوخت در داخل سیلندر گرم می‌شود. این لیفتراک‌ها به نسبت مدل‌های دیگر قدرتمندتر هستند و انرژی آن‌ها به‌راحتی تخلیه نمی‌شود. به همین دلیل لیفتراک دیزلی می‌تواند بارهای سنگین را به‌راحتی  جابه‌جا کرده و آن‌ها را تا ارتفاع بیشتری بلند کند.

کاربرد لیفتراک دیزل

کاربرد لیفتراک دیزلی

همان‌طور که گفته شد لیفتراک‌های گازوئیلی قدرتمندتر هستند و گشتاور بیشتری تولید می‌کنند، به همین دلیل برای حمل و جابه‌جایی اجسام بزرگ و سنگین بسیار سودمند هستند. لیفتراک‌های دیزلی در محیط‌های کشاورزی یا صنعتی استفاده می‌شوند که در آن‌ها توان خروجی و تولید گشتاور مهم است. این نوع دستگاه‌ها برای فضاهای باز، به‌ویژه در زمین‌های ناهموار، جابه‌جایی و بلند کردن بارهای سنگین، بالا رفتن از رمپ‌های شیب‌دار انتخاب مناسبی هستند.

مشاهده قیمت لیفتراک سپاهان

خرید لیفتراک برقی

اجزای تشکیل دهنده لیفتراک دیزل

جهت مشاهده و خرید لیفتراک لیفتراک های کارا ماشین کلیک کنید

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت های روز کلیه محصولات کارا ماشین با شماره 02153149000 تماس حاصل فرمایید. 

اجزای تشکیل‌دهنده لیفتراک گازوئیلی

به‌طورکلی، لیفتراک، ماشینی است که دارای محلقاتی همچون دکل و شاخک لیفتراک هست. اجزای تشکیل‌دهنده این نوع لیفتراک‌ها مانند بقیه لیفتراک‌هاست؛ با این تفاوت که طراحی دکل لیفتراک به‌گونه‌ای است که بتواند بار را تا ارتفاع بیشتری (تا حدود 6 متر) بالا ببرد.

مشاهده مقاله لیفتراک نو یا لیفتراک دست دوم؟

مشاهده مقاله همه چیز درمورد لیفتراک دوگانه سوز

مزایا لیفتراک دیزل

مزایا لیفتراک دیزل

  • سوخت دیزل: سوخت دیزل به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از گاز است و در طول زمان در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند.

  • گشتاور: موتورهای دیزلی می‌توانند گشتاور بسیار بیشتری نسبت به موتورهای گازی و  یا برقی تولید کنند و به آن‌ها امکان می‌دهد کارهای سنگین‌تری در زمان کوتاه‌تری انجام دهند.

  • طول عمر طولانی: لیفتراک‌های دیزلی در مقایسه با لیفتراک‌های دوگانه‌سوز، گازی و لیفتراک‌های برقی، طول عمر بیشتری را دارند  به همین دلیل یک نوع سرمایه‌گذاری برای شما محسوب می‌شود.

  • تعمیر و نگهداری آسان: لیفتراک‌های دیزلی به دلیل طول عمر و دوام معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به دوگانه‌سوز یا برقی نیاز دارند.

معرفی لیفتراک 3 تن دیزل کارا

معرفی لیفتراک 3 تن دیزل کارا پلاس

معایب لیفتراک دیزل

مطالعه مقاله لیفتراک سنگین چیست؟

معایب لیفتراک دیزل

  • موتورهای دیزلی ممکن است به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتایان خود نیاز داشته باشند، اما زمانی که به آن نیاز داشته باشند، هزینه بیشتری دارد.

  • سروصدا: لیفتراک‌های دیزلی به نسبت لیفتراک‌های برقی و دوگانه‌سوز پر از سروصدا هستند پس علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی صوتی هم دارند.

  • اثرات زیست‌محیطی: دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که مقادیر قابل‌توجهی کربن را در جو آزاد می‌کند. اگرچه به‌اندازه بسیاری از سوخت‌ها بد نیست، اما در بین سه نوع مورداستفاده در لیفتراک، کمترین سازگاری با محیط‌زیست را دارد.

  • یکی از معایب لیفتراک دیزلی تولید دود می‌کند که از اگزوز خارج می‌شود. این دودها نسبت به دودهای موتورهای بنزینی غلیظ‌تر و بیشتر هستند. این در حالی  است که لیفتراک‌های برقی که با باطری کار می‌کنند هیچ‌گونه دودی تولید نمی‌کنند. دود تولیدشده توسط لیفتراک دیزل در صورت تنفس یا تماس با چشم بسیار مضر است. به همین دلیل هرگز نباید در محیط‌های سرپوشیده از آن‌ها استفاده نمود. به دلیل آزاد شدن دود در محیط ، لیفتراک‌های گازوئیلی یا دیزلی  دوست دار طبیعت نیستند و باعث آلودگی می‌شوند.

معرفی لیفتراک 5 تن دیزل کارا

معرفی لیفتراک 5 تن دیزل کارا پلاس

معرفی لیفتراک 7 تن دیزل کارا

معرفی لیفتراک 10 تن دیزل کارا

نحوه نگهداری لیفتراک دیزل
  • در فصل زمستان و هوای سرد، لیفتراک را حتماً در جا گرم نگهداشته و از آب رادیاتور مخلوط با ضد یخ استفاده نمایید.

  • بهتر است در پایان هرروز کاری، مخزن گازوئیل مجدداٌ از سوخت، پر شود.

  • حتماً برای ریختن گازوئیل از صافی ظریف استفاده شود و گازوئیل عاری از هرگونه مواد اضافی و یا آب باشد.

  • هرروز صبح پس از روشن کردن، لیفتراک باید به مدت 10 دقیقه در جا کار کند سپس حرکت داده شود.

  • هر 6 ماه یک‌بار فیلتر روغن لیفتراک تعویض گردد.

  • قبل از روشن کردن لیفتراک، نشانگر روغن‌های آن را کنترل کنید و در صورت نیاز آن را تنظیم نمایید.

  • در صورت روشن نشدن لیفتراک از استارت زدن مجدد قبل از بررسی ایراد و رفع آن خودداری کنید.

سوالات کاربران

لیفتراک دیزل به دلیل مصرف سوخت دیزل یا گازوئیل باعث ایجاد دود می شود. به همین منظور برای محیط های سرپوشیده مناسب نیست.
لیفتراک های دیزل دارای مزایایی مانند قدرت بالا، قابلیت استفاده در محیط‌های باز و بیرونی و همچنین قابلیت حمل بارهای سنگین است و در تناژهای بالا 3 تن الی 20 تن در بازار عرضه می شود.
به طور کلی عوامل مختلفی مثل تناژ، سوخت و ... در قیمت لیفتراک تاثیر دارند. جهت اطلاع از قیمت روز لیفتراک با کارشناسان کارا از طریق شماره 02153149000 تماس بگیرید.