لیفتراک دوگانه سوز + بررسی 0 تا 100

لیفتراک دوگانه سوز بهترین انتخاب برای کارگاه‌ها و انبارهای شما در زمان خرید لیفتراک است زیرا اقتصادی، سازگار با محیط زیست و کارآمد است. اقتصادی است زیرا گاز مایع با مزیت مطلق در هزینه سوخت دیزل را شکست می‌دهد. سازگار با محیط زیست است زیرا هیچ تخلیه ذرات مضرر وجود ندارد و در نتیجه سلامت کارگران کارگاه را تضمین می‌کند و کارآمد است زیرا برخلاف سوخت دیزل، گاز مایع در حین تبخیر ریخته نمی‌شود که به طور موثر عمر موتور را افزایش می‌دهد و در زمین‌های ناهموار یا شیب‌های تند حرکت می‌کند و صدها مزیت دیگر که در ادامه این مقاله به همه آنها جز به جز خواهیم پرداخت. هدف اصلی از آشنایی با این دستگاه این است که اطمینان حاصل شود که همه اپراتورها با تجهیزات، ویژگی های ایمنی آن و اقدامات احتیاطی کاملاً آگاه هستند. آشنایی و آموزش باید توسط فردی کاربلد انجام شود که در این زمینه  آموزش دیده و گواهینامه دریافت کرده باشد. دستورالعمل های زیر باید در طول فرآیند دنبال شود:

لیفتراک دوگانه سوز

چرا از لیفتراک دوگانه سوز استفاده کنیم؟

توسعه لیفتراک‌های دوگانه‌سوز در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، به دلیل کمبود عرضه بین‌المللی نفت خام، کشورهای صنعتی بزرگ غربی مجبور به یافتن جایگزین‌های انرژی جدید برای نفت خام شدند. گاز مایع تمیزتر و مقرون به صرفه‌تر در این زمان مورد تحقیق و توسعه قرار گرفته و به نسل جدیدی از سوخت خودرو تبدیل شده است که جایگزین بنزین و گازوئیل می‌شود. در همان زمان، لیفتراک‌هایی که از گاز مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کنند نیز بر همین اساس توسعه یافته‌اند. کشورها و مناطق توسعه‌یافته مانند اروپا و ایالات متحده به شدت استفاده از لیفتراک‌های دوگانه‌سوز را برای رفع نیازهای انتشار کربن، بهداشت شغلی و عملکرد کارآمد شرکت‌ها ترویج کرده‌اند. در سال‌های اخیر، لیفتراک‌های گاز مایع به گسترش سهم بازار خود در کشورهای توسعه‌یافته مانند اروپا و آمریکا ادامه داده‌اند و به همین منظور بازار فروش را از لیفتراک دیزلی و لیفتراک برقی گرفته‌اند.

شرکت کارا ماشین آرنا نیز در این میدان رقابت برای حفظ انرژی و بهره بردن از کارایی بالای لیفتراک‌ دو‌گانه‌سوز را با سوخت گاز و بنزین به بازار ارائه داده است این مدل لیفتراک‌ها ظرفیت حمل بار 3 تنی با حداقل 2400 میلی‌لیتر شعاع چرخش را دارد.

مشاهده مقاله لیفتراک نو یا لیفتراک دست دوم؟

مزایای لیفتراک دوگانه سوز

مزایای لیفتراک دوگانه‌سوز

  • هزینه سوخت گاز مایع در لیفتراک دوگانه سوز در مقایسه با لیفتراک دیزل بالاتر است.

  • لیفتراک‌های دوگانه‌سوز برای استفاده در محیط‌های داخلی و خارجی و حتی محیط‌های کاری با الزامات زیست محیطی بالا مناسب هستند.

  • برخلاف سوخت دیزل لیفتراک دیزلی، سوخت لیفتراک‌های دوگانه‌سوز در حین تبخیر ریخته نمی‌شود که به طور موثر عمر موتور را افزایش می‌دهد.

  • در حین کار با لیفتراک‌های دوگانه‌سوز تقریباً هیچگونه تخلیه ذرات مضری وجود ندارد و در نتیجه سلامت کارگران کارگاه تضمین می‌شود. تخلیه تعداد زیادی ذرات مضر در اگزوز لیفتراک‌های دیزلی سلامت سیستم تنفسی کارگران را به طور جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  • موتور لیفتراک‌های دوگانه‌سوز دارای دامنه ارتعاش کم و صدای کم است که شنوایی کارگران را تضمین می‌کند.

  • در مقایسه با لیفتراک برقی با توجه به قیمت بالای برق صنعتی و خرید باتری، هزینه تعمیر و نگهداری لیفتراک برقی بالا است و لیفتراک‌های دوگانه‌سوز می‌توانند در هزینه و استفاده بیشتر از لیفتراک برقی صرفه‌جویی کنند.

  • حتی در مورد سوخت ناکافی، لیفتراک‌های دوگانه‌سوز می‌تواند قدرت را حفظ کند. با کاهش قدرت، قدرت لیفتراک برقی کاهش می‌یابد.

  • لیفتراک‌های دوگانه‌سوز می‌توانند در زمین‌های ناهموار یا شیب‌های تند حرکت کنند.

  • انتشار کربن لیفتراک‌های دوگانه‌سوز در طول چرخه عمر محصول، یعنی “ردپای کربن” بسیار کمتر از لیفتراک‌های برقی است.

  • لیفتراک‌های دوگانه‌سوز جایگزین سوخت سریع و آسان می‌شوند، در حالی که لیفتراک‌های برقی به 8 ساعت زمان شارژ و 8 ساعت زمان خنک شدن باتری نیاز دارند.

  • لیفتراک‌های دوگانه‌سوز می‌توانند در دمای کمتر از منفی 20 درجه کار کنند.

معایب لیفتراک دوگانه سوز

 معایب لیفتراک‌ دوگانه‌سوز

  • همانطور که می دانید رانندگان یا اپراتورهای لیفتراک‌ وظیفه جابه‌جایی کالا در انبارها و سایر مکان‌های صنعتی را به عهده دارند. شایان ذکر است بدانید اپراتورهای لیفتراک‌های دوگانه سوز باید حرفه‌ای‌تر باشند و تخصص بیشتری برای کار داشته باشند و آموزش های مربوطه را ببینند.

  • لیفتراک‌های دوگانه‌سوز می‌توانند در زمین‌های ناهموار یا شیب‌های تند حرکت کنند.اما به راحتی لیفتراک‌های برقی نیستند.

  • اگرچه لیفتراک‌های دیزلی و برقی تک سوخت هستند و در مقایسه با لیفتراک‌های دوگانه‌سوز زمان کمتری و هزینه بیشتری را از آن خود می‌کنند اما پایان سوخت را اعلام می‌کنند اما در لیفتراک‌های دوگانه‌سوز گاز آنها بدون هیچ اعلامی تمام می‌شود و این می‌تواند به شدت بر کار تأثیر بگذارد. به طور کلی هیچ راهی برای اندازه‌گیری سطح گاز وجود ندارد. سوئیچ‌های فشار که نشان می‌دهد گاز تمام شده است، چند ثانیه قبل از پایان سوخت هشدار می‌دهند.

  • به دلیل استقرار مخزن پروپان در عقب ماشین لیفتراک‌های دوگانه‌سوز دید اپراتور با مشکل روبروست که باید در این زمینه رانندگان آموزش بیشتری ببینند.

  • احتمال نشت گاز در این نوع ماشین‌ها بالاست .

  • هزینه سوخت این نوع لیفتراک بسیار بیشتر از انواع دیگر است.

  • لیفتراک های دوگانه به نسبت سایر لیفتراک ها اعم از لیفتراک برقی قدرت مانورپذیری کمتری دارند.

انواع لیفتراک دوگانه سوز کارا ماشین آرنا

به طورکلی لیفتراک های دوگانه سوز کارا ماشین در دو مدل کارا و کارا پلاس در دو رنگ سبز و آبی تولید و به بازار عرضه می شوند. این دستگاه ها قابلیت حمل بار تا 3 تن را دارند. لیفتراک های دوگانه سوز کارا ماشین می توانند بار را تا ارتفاع 3 متر جا به جا کنند.

مشاهده مقاله همه چیز درمورد گواهینامه لیفتراک

نحوه کار کردن با لیفتراک دوگانه سوز

نحوه کارکردن با لیفتراک‌های دوگانه‌سوز

در فرآیند ساخت لیفتراک‌های دوگانه‌سوز برای دستیابی به استفاده منطقی باید نکات زیر رعایت شود.

مشاهده لیفتراک 5 تن سپاهان

  • ابتدا با کتابچه راهنمای مربوط به لیفتراک‌های دوگانه‌سوز آشنا شده و درک و شناخت جامعی از سیستم تبدیل گاز مایع داشته باشید.

  • در طول استفاده از لیفتراک، لیفتراک نباید در نزدیکی منابع گرما یا آتش مانند شعله‌های باز، سوزاندن ته سیگار، جوشکاری، ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی با دمای بالا و…. قرار بگیرد.

  • نمی‌توان به طور خودکار دستگاه تبدیل گاز مایع را تنظیم یا تغییر دهد. تعمیر و نگهداری و بازرسی منظم باید طبق برنامه انجام شود. مراقب باشید، هرگونه نشت یا ناهنجاری باید فوراً بررسی شود .

  • برای شروع با لیفتراک‌های دوگانه‌سوز، قبل از کار، باید بررسی کنید که آیا شیر دستی روی سیلندر کاملاً باز شده است یا خیر و بعد از اتمام کار باید شیر دستی روی سیلندر به خوبی بسته شود. پس از استارت، به خصوص در منطقه سرد، بهتر است خودرو را دو یا سه دقیقه گرم کنید تا سیستم آب خنک کننده موتور احتراق داخلی قبل از رانندگی گرم شود تا اطمینان حاصل شود که آب گرم می‌تواند به بخارساز برای تسریع تبخیر جریان یابد.

  • به روش تعویض سوخت توجه کنید :برای لیفتراک‌های دوگانه‌سوز، وقتی لیفتراک متوقف می‌شود، نباید در حین رانندگی سوئیچ شود. هنگامی که بنزین به گاز مایع تبدیل می‌شود، اجازه دهید موتور احتراق داخلی به آرامی ادامه دهد. در این زمان می‌توان سوئیچ را به حالت خنثی چرخاند تا بنزین کاربراتور بسوزد تا شعله خاموش شود و سپس سوئیچ سوخت را در موقعیت گاز مایع قرار داده تا دوباره راه‌اندازی شود. هنگامی که گاز مایع به بنزین تبدیل می‌شود، می‌توان آن را مستقیماً بدون توقف در موقعیت خنثی به موقعیت بنزین بچرخانید. در این زمان توجه کنید که کابل را بیرون بکشید.

  • سوخت‌گیری صحیح را انجام دهید: دو راه برای پر کردن مجدد وجود دارد، یکی تعویض بطری. دیگری این است که مستقیماً روی لیفتراک  پر کنید. هنگام پر کردن یا تعویض بطری‌ها، برای اطمینان از تهویه خوب، باید در خارج از محیط سر پوشیده باشد و ایمنی باید الزامات استانداردهای محلی حفاظت از آتش را برآورده کند.

  • در زمان سوخت گیری لیفتراک باید متوقف شود، خاموش شود و راننده، صندلی را ترک کند. لیفتراک باید از منابع آتش بازی، منابع حرارتی و منابع آتش زا اکیدا دور باشد. سیلندر را با احتیاط کنترل کنید و پرتاب نکنید و از غلتاندن آن جلوگیری کنید.

  • پرسنل سوخت‌گیری باید در طول فرآیند سوخت گیری تحت نظر باشند و نباید محل را ترک کنند.

  • هنگام پر کردن، تفنگ هوا را روی دریچه پرکننده بطری قرار دهید و آن را سفت کنید و شروع به پرکردن کنید. هنگامی که حدودا 80 درصد از مخزن پر شد بلافاصله پر کردن را متوقف کنید.

تفاوت لیفتراک دوگانه سوز و برقی

تفاوت لیفتراک برقی و لیفتراک دوگانه‌سوز

لیفتراک دوگانه‌سوز متعلق به موتور احتراق داخلی است. پس از سوزاندن سوخت، انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند که با فشار دادن پیستون در سیلندر برای برگشت، خودرو را به جلو می‌راند. لیفتراک باتری به شکل انرژی شیمیایی تبدیل شده به انرژی مکانیکی است. مهمترین تفاوت بین گاز مایع و باتری، تفاوت در حالت احتراق ناشی از خواص فیزیکی سوخت است، بنابراین بازده حرارتی و اقتصادی متفاوتی را نشان می‌دهد. مقایسه به شرح زیر است: برای آشنایی با موتور لیفتراک برقی روی آن کلیک کنید.

خرید لیفتراک 3 تن دوگانه سوز

تفاوت لیفتراک دیزل و لیفتراک دوگانه‌سوز

  • به دلیل ریخته نشدن سوخت گاز مایع و بنزین در حین تبخیر، طول عمر موتور در دوگانه سوز بیشتر از لیفتراک دیزل است.

  • صدای موتور لیفتراک دوگانه سوز بسیار کمتر از موتور لیفتراک های دیزلی می باشد.

  • قیمت سوخت گاز مایع  نسبت به سوخت دیزل پایین تر است.

  • لیفتراک های دوگانه سوز برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی و حتی محیط های کاری با الزامات زیست محیطی بالا مناسب هستند.

  • در حین کار لیفتراک دوگانه سوز مواد مضر و دود بسیار کمی از اگزوز خارج می شود که این موضوع سلامت کارگران را تضمین می کند. تخلیه تعداد زیادی ذرات مضر در اگزوز لیفتراک های دیزلی سلامت سیستم تنفسی کارگران را به طور جدی تحت تاثیر قرار می دهد

برای مشاوره و خرید لیفتراک های کارا ماشین با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

تفاوت لیفتراک دوگانه سوز و برقی

ویژگی لیفتراک برقی

 در لیفتراک‌های برقی بسته باتری، خود وزن زیادی دارد. شتاب و کارکردن موتور ضعیف است و کل وسیله نقلیه تابع طراحی بسته باتری است که برای موقعیت‌هایی با شرایط جاده بد مناسب نیست. در ادامه به جزئیات بیشتر این موضوع می‌پردازیم:

مشاهده لیفتراک تویوتا

  • مقدار استاندارد سوخت یک روزه 8 ساعت است.

  • باطری لیفتراک فقط در جاده‌هایی با شرایط کاری خوب قابل استفاده است.

  • ساعات کار پایدار: لیفتراک‌های برقی ساعات کاری کوتاه و زمان شارژ طولانی دارند. عموماً صلاحیت کار چند شیفتی را ندارند.

  • هزینه پس از خرید : باتری باید حدودا هر 3 سال یکبار تعویض شود. قیمت با استاندارد بین المللی 1000 شارژ و دشارژ محاسبه می‌شود.

  • شتاب و راه‌اندازی به طور قابل توجهی بدتر از موتورهای احتراق داخلی است. مهم ترین نکته این است که برای جلوگیری از انفجار باتری نیاز به محیط مناسبی برای شارژ و دشارژ می خواهیم و باید مرتباً آن را پر کرد وگرنه عمر باتری بسیار کاهش می‌یابد. به این ترتیب، محدودیت‌های استفاده از آن مقایسه می‌شود و عملکرد هزینه کلی در برخی موارد بالاتر از لیفتراک دوگانه‌سوز (LPG) نیست. اما اگر کاربر بازده زمانی شارژ را در نظر نگیرد و شرایط کاربر بسیار خوب باشد، لیفتراک برقی اولین انتخاب است.

  • شتاب و راه‌اندازی به طور قابل توجهی بدتر از موتورهای احتراق داخلی است. مهم ترین نکته این است که برای جلوگیری از انفجار باتری نیاز به محیط مناسبی برای شارژ و دشارژ می خواهیم و باید مرتباً آن را پر کرد وگرنه عمر باتری بسیار کاهش می‌یابد. به این ترتیب، محدودیت‌های استفاده از آن مقایسه می‌شود و عملکرد هزینه کلی در برخی موارد بالاتر از لیفتراک دوگانه‌سوز (LPG) نیست. اما اگر کاربر بازده زمانی شارژ را در نظر نگیرد و شرایط کاربر بسیار خوب باشد، لیفتراک برقی اولین انتخاب است.

تفاوت لیفتراک دوگانه سوز و برقی

ویژگی‌های لیفتراک‌های دوگانه سوز

گاز مایع اندازه کوچک، وزن سبک، قابلیت شروع خوب، قیمت پایین، سرعت بالا در حداکثر قدرت، لرزش و ارتعاش کم ، ساعات کار پایدار، تعویض سیلندرهای گاز مایع برای عملکرد پایدار.و …. ازویژگی‌های لیفتراک‌های دوگانه سوز هستند

  1. مشاهده مقاله نگهداری از لیفتراک دوگانه سوز
  • بررسی موتور مفید است. استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت، از آنجایی که مخلوطی که وارد موتور می‌شود مخلوطی خشک است، چنین مشکلی وجود ندارد که بنزین در هنگام استفاده پودر شود و کربن به ندرت می‌سوزد موتور بیش از دو برابر طول عمر، اما همچنین افزایش استفاده از روغن، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری موتور را هم به وجود می‌آورد.

  • بهبود وضعیت کار موتور. از آنجایی که جزء اصلی گاز مایع پروپان است، عملکرد ضد ضربه آن عالی است، عدد اکتان بالای 120 است، پدیده ضربه زدن به راحتی رخ نمی‌دهد، صدای موتور را می‌توان به میزان قابل توجهی کاهش داد، و تعمیرات اساسی موتور تا حد زیادی گسترش می‌یابد. به دلیل احتراق کافی بدون کربنیزاسیون. زمان می‌تواند 50 تا 80 درصد از بودجه نگهداری را ذخیره کند.

  • دارای امنیت قابل اعتماد است. از آنجایی که نقطه اشتعال گاز مایع بالاتر از بنزین است، گرمای نهان تبخیر زیاد است و اثر خود خنک کنندگی دارد و در نتیجه ایمنی آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. سیلندر تحت آزمایش فیزیکی، آزمایش هیدرولیک، آزمایش انفجار، آزمایش ضربه، آزمایش سقوط، آزمایش آتش، آزمایش تفنگ، آزمایش نفوذ، تست عملیات قرار گرفته است و برای اطمینان از ایمنی به دستگاه ضد انفجار مجهز شده است.

  • برای لیفتراک دوگانه‌سوز، زمان کار لیفتراک به دلیل پشتیبان‌گیری از دو سوخت، دو برابر می‌شود. منجر به سیستم کاری چند شیفتی مشتریان می‌شود.

خرید لیفتراک

نکات خرید لیفتراک دوگانه سوز

قبل از خرید لیفتراک دوگانه سوز مانند سایر تجهیزات انبارداری باید یک چک لیست از تمام نیازمندی ها تهیه کرد تا بتوان یک انتخاب و خرید درست انجام داد. برخی از نکات مهم در زمان خرید عبارت‌اند از

  • ارتفاع دکل لیفتراک: قبل از اینکه ارتفاع دکل را انتخاب کنید توصیه می کنیم حداکثر وزن باری که قصد حمل آن را دارید رنظر بگیرید، و دکلی را متناسب با آن وزن یا حتی کمی سنگین‌تر انتخاب کنید.

  • نوع موتور: لیفتراک های دوگانه سوز تنها زمانی می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند که  شما برنامه جا به جایی مواد غذایی، دارویی و یا کار زیرزمینی را داشته باشید.

  • ابعاد محیط: دانستن متراژ فضایی که قصد جا به جایی بار در آن را دارید از اهمیت زیادی برخورداراست چرا که ممکن است مانع عملکرد و مانور صحیح دستگاه شود.

عوامل موثر در قیمت لیفتراک دوگانه سوز

موارد زیادی در قیمت لیفتراک دوگانه سوز تاثیر می گذارند از جمله آنها می توان به مواردی زیر اشاره کرد:

مشاهده مقاله خرابی لیفتراک

  • ظرفیت حمل بار: برای همه لیفتراک ها یک قانون کلی وجود دارد که می گوید هرچه تناژ یا قابلیت حمل لیفتراک بالا باشد قیمت آن هم افزایش می یابد.

  • برند لیفتراک: لیفتراک ها توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. کیفیت عملکرد لیفتراک ها در برندهای مختلف متفاوت است.

  • دکل و ارتفاع بالابری: بسته به نوع دکل، قیمت‌های مختلفی برای لیفتراک پرداخت می شود.

  • نوع شاخک و الحاقیه : اگر بخواهید شاخک و سایدشیفت اضافه بر سازمان برای لیفتراک خود سفارش دهید قیمت آن افزایش می یابد.

معروف ترین برندهای لیفتراک دوگانه سوز

از معروف ترین و بهترین برندهای بین المللی دنیا عبارت اند از:

برند تویوتا

تویوتا سالیان سال اسن که در زمینه تولید لیفتراک پیشرو بوده و بیش از ۷۰۰۰۰۰ لیفتراک را برای استفاده در سراسر جهان تولید کرده است و همواره در سطر جدول حضور داشته است .

برند کوماتسو

کوماتسو یک شرکت چندملیتی ژاپنی است که از سال‌ها تجربه همراه با آخرین فناوری ها برای ساخت ناوگان لیفتراک های کوچک و بزرگ خود استفاده می کند. لازم به ذکر است که در برخی از دستگاه های ساخته شده در کارا ماشین به درخواست مشتریان از موتور کوماتسو استفاده شده است.

برند هیوندای

لیفتراک هیوندای هم یکی دیگر از برندهای معتبر است که بیش از 37 سال سابقه در زمینه تولید ماشین آلات را دارد.

لیفتراک سپاهان

قیمت لیفتراک سپاهان به تناسب تناژ و نوع سوخت آن متفاوت است.

مشاهده مقاله بازرسی فنی لیفتراک

شرکت کاراماشین آرنا تولید‌کننده لیفتراک‌های دیزل، لیفتراک 3 تن دوگانه سوز و لیفتراک برقی ،همچنین تجهیزات انبارداری، اتوبوس و ون برقی است.

سوالات متداول لیفتراک دوگانه سوز

همانطور که در بالا گفته شد سوخت این دستگاه گاز و بنزین می باشد.
لیفتراک دوگانه سوز باتوجه به نوع سوختی که دارد هم می تواند در محیط های سرپوشیده و هم محیط های باز مورد استفاده قرار بگیرد.
موتورهای لیفتراک ها در برندهای مختلفی تولید می شوند. موتور لیفتراک دوگانه سوز کارا ماشین با برندهای نیسان و 4y تویوتا تولید و به بازار عرضه می گردند.