ویژگی لیفتراک خوب

ویژگی لیفتراک خوب بسیار مورد اهمیت است. لیفتراک یک عنصر حیاتی در هر عملیات انباری است. این ابزارها به تیم شما اجازه می‌دهد تا به سرعت (و با احتیاط) بارهای سنگین را با سهولت نسبی به بارگیری و از اسکله جابجا کنید. با این حال، یک سوال که بسیاری از مدیران و صاحبان صنایع دارند این است:

“کدام لیفتراک برای تجارت من بهترین است؟”

یکی دیگر از سؤالات رایج مرتبط با این سؤال این است: “به چه تولیدکنندگان لیفتراک می‌توانم اعتماد کنم؟”

تجهیزات انبار می‌تواند گران باشد. بنابراین، مهم است که خرید لیفتراک خوب و قابل اعتماد را انجام دهید، زیرا محصولات معیوب یا نامطمئن می‌تواند منجر به توقف در مرکز توزیع شما شود. یا بدتر از آن، صدمات جبران ناپذیری را به وجود آورد . اما چگونه می‌توان یک لیفتراک خوب و کارامد را انتخاب کرد .

ویژگی لیفتراک خوب

یکی از راه‌ها این است که به عملکرد یک تولیدکننده توجه کنید، در ایران چون تعداد تولیدکنندگان کم است بازار رقابت برای تولیدکنندگان سخت می‌باشد  مورد دیگر این است که بررسی کنید که چگونه توسط کاربران آنها رتبه بندی می‌شوند. تولیدکنندگانی که لیفتراک‌های نامرغوب تولید می‌کنند، شکایات زیادی را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند، در حالی که تولیدکنندگان قابل اعتماد معمولاً برای انواع مختلف لیفتراک‌هایشان امتیاز بالایی دریافت می‌کنند و بخش رضایتمندی مشتری میزان بالایی از رضایت‌ها را دارند.

لیفتراک ماشین آلات یکسانی نیست. مدل‌های لیفتراک در مشخصات، اندازه‌ها و ساختارهای مختلف تولید می‌شوند. تنوع ویژگی‌ها به این معنی است که مدل‌های مختلف لیفتراک برای کاربردها و صنایع خاص طراحی شده‌اند. هنگام جستجوی لیست‌ها در جستجوی یک لیفتراک خوب، باید ویژگی‌های اساسی را که انواع مختلف لیفتراک‌ها را متمایز می‌کند، درک کنید.

 در ادامه چند ویژگی لیفتراک خوب را بررسی می‌کنیم

ویژگی لیفتراک خوب

شتاب لیفتراک از ویژگی لیفتراک خوب

از آنجایی که عملیات لیفتراک به بار، شرایط سفر و سایر متغیرها بستگی دارد، سرعت قابل قبولی در صنعت وجود ندارد. اکثر مدل‌ها از سازنده با سرعت از پیش تعیین شده عرضه می‌شوند. در حالی که سرعت بیشتر می‌تواند خروجی و کارایی را افزایش دهد، اینجاست که ایمنی به یک عامل مهم تبدیل می‌شود. برای بسیاری از عملیات با چندین لیفتراک و عابران پیاده، پنج مایل در ساعت سرعت مطمئنی است. وقتی صحبت از سرعت و شتاب سفر به میان می‌آید، شما واقعاً مستقیماً به رابطه فروشنده خود بازمی‌گردید: آنها باید بتوانند به شما کمک کنند تا لیفتراک‌های خود را برای رسیدن به اهداف خود تنظیم کنید و در عین حال ایمنی اپراتور و کارگر را تضمین کنید.

مطالعه مقاله چک لیست روزانه لیفتراک

ظرفیت بار لیفتراک

ظرفیت بار لیفتراک از دیگر ویژگی های لیفتراک خوب

ظرفیت بار حداکثر بار مجاز است که لیفتراک می‌تواند تحمل کند. این اطلاعات مهم را می‌توان در صفحه اطلاعات ظرفیت بار یافت، که باید به وضوح برای اپراتورهای شما قابل مشاهده باشد. قابلیت حمل بار لیفتراک‌ها متفاوت است. در حالی که یک لیفتراک معمولی می‌تواند بارهای یک تا پنج تن را تحمل کند، لیفتراک‌های سنگین می‌توانند تا ظرفیت بار تا 50 تن را تحمل کنند. بدیهی است که مواد مورد استفاده شما بیش از هر چیز دیگری این جنبه از عملکرد را تعیین می‌کند. هنگامی که یک کامیون باربری باری بسیار بزرگ را حمل می‌کند، خطرات ایمنی مختلفی مانند واژگونی و سقوط بار رخ می‌دهد.

عمر و سلامت باتری لیفتراک

عمر و سلامت باتری لیفتراک

با لیفتراک‌های برقی، باتری‌ها انرژی را تامین می‌کنند و آن‌ها را در عملکرد شما ضروری می‌سازند. همه کامیون‌ها با برخی راهنمایی‌ها در مورد انواع/اندازه‌های باتری استاندارد فروخته می‌شوند. در بیشتر موارد، نیازهای کاربردی و استفاده از عملیات باید عمیقاً درک شود تا باتری و شارژرها به اندازه مناسب باشند.

اطمینان از داشتن یک شریک نیروی محرکه که نیازهای انرژی برنامه‌های شما را از قبل اندازه می‌گیرد بسیار مهم است زیرا باتری و سیستم شارژر مستقیماً با عملکرد لیفتراک و هزینه کل مالکیت مرتبط هستند. داشتن یک شریک برق هوشمند تضمین می‌کند که سیستم برق مورد نیاز خود را کم یا زیاد نمی‌کنید. به این ترتیب می‌توانید از سرمایه‌گذاری بیش از حد بر روی باتری‌های قسمت جلویی و همچنین از کار افتادگی به دلیل برق ضعیف خودروها در آینده جلوگیری کنید.

ورود و خروج روان

رانندگان به طور منظم در طول شیفت لیفتراک را ترک کرده و وارد آن می شوند، بنابراین یک پله بزرگ و بدون لغزش و یک دسته برای نگه داشتن آن از ویژگی‌های هوشمند هستند. این عامل به ویژه در سفارش‌دهندگان مهم می‌شود، جایی که جمع‌کننده ممکن است پس از برداشتن یک کالا در طول یک شیفت، صدها بار وارد کامیون شود. در دوره‌های طولانی، اختلاف چند سانتی‌متری در ارتفاع بین کامیون‌های مختلف می‌تواند به مسافت‌های بسیار زیاد و فشار مفصل و ماهیچه‌ای مرتبط با آن‌ها اضافه شود.

دید خوب لیفتراک

دید خوب لیفتراک 

داشتن دید عالی در همه جا در یک لیفتراک دو مزیت دارد – این اطمینان را ایجاد می کند که راننده مجبور نیست به حرکت ادامه دهد تا دید خوبی از کف یا دوشاخه‌های بلند شده داشته باشد و تشخیص را برای آنها بسیار آسان می کند. هر گونه خطر احتمالی در اطراف یا در مسیر کامیون. با مواردی مانند طراحی شاسی کامیون و قرار دادن شیلنگ و زنجیر در دکل می توان دید خوبی را به دست آورد.

حالت طبیعی

برای ارگونومی خوب، اطمینان از اینکه راننده می تواند در حین کار حالت طبیعی داشته باشد، مهم است. حتی حرکت کمی به سمت جلو برای فرمان یا سوئیچ می‌تواند باعث درد و فشار در مدت زمان طولانی شود. کامیونی که در اطراف موقعیت طبیعی راننده طراحی شده است و می‌تواند متناسب با رانندگان با اشکال و اندازه‌های مختلف تنظیم شود، از کیفیت ارگونومیک خوبی برخوردار خواهد بود.

آلودگی صوتی کم

سر و صدا و انتشار

بسته به جایی که انبار شما در آن قرار دارد، ممکن است لازم باشد از بالابرهایی استفاده کنید که صدای کمتری تولید می‌کنند. موتورهای الکتریکی معمولاً مطمئن‌ترین گزینه برای انبارهای کوچکتر و آنهایی که در مناطق شهری هستند. آنها نسبت به همتایان دیزلی خود کم صداتر هستند و آلایندگی کمتری تولید می کنند. در یک انبار کوچکتر با کامیون های بالابر که آلاینده های زیادی تولید می‌کنند، کیفیت هوا می تواند به سرعت کاهش یابد.

در کل می توان ویژگی‌های یک لیفتراک خوب را در چهار جنبه بررسی کرد که شامل امنیت، کارایی، دوام، سهولت کاربری و هزینه‌های نگهداری است .

  • امنیت: در لیفتراک مانند سیستم‌های ایمنی مانند سیستم‌های ضد سرقت، سیستم‌های آلارم و سیستم‌های تشخیص فاصله برای جلوگیری از تصادفات. داشتن استانداردهای ایمنی معتبر برای تضمین کارکرد ایمن

  • کارایی: توانایی بالای باربری و ارتفاع بالای بالابری برای جابجایی بارهای سنگین و بزرگ. – قابلیت منعطف بودن در فضاهای محدود و دسترسی راحت به بارها

  • دوام: استحکام و قدرت ساختاری مناسب برای مقابله با شرایط سخت کاری. – استفاده از قطعات با کیفیت برای جلوگیری از خرابی زودرس و کمک به دوام بیشتر دستگاه.

  • سهولت کاربری: داشتن کنترل‌ها و صفحه نمایش منطبق با استانداردهای انسانی برای سهولت در عملکرد. – وزن مناسب و تعادل برای راحتی در تنظیم و جابه‌جایی بارها

  • هزینه نگهداری:  هزینه نگهداری پایین به دلیل استفاده از مواد با کیفیت و دوام بالا. – سرویس و پشتیبانی آسان و مقرون به صرفه

یک لیفتراک خوب باید تمامی این ویژگی‌ها را ترکیب کند تا بتواند به خوبی در محیط‌های صنعتی عمل کند و نیازهای حمل و نقل بار را به خوبی برطرف کند.

اگر سوال یا اطلاعات بیشتری نیاز داشتید  به راحتی با شماره های 02153149000 و 02153148000  تماس بگیرید و کارشناسان ما 24 ساعته جوابگوی سوالات شما هستند .