کاربرد لیفتراک در صنعت پلاستیک

کاربرد لیفتراک در صنعت پلاستیک از اهمیت زیادی برخوردار است. پلاستیک یکی از پرکاربردترین مواد در جهان است. در صنایع و حوزه های کاری و تولیدی مختلف کاربرد و تقاضای زیادی دارد. امروزه صنعت ساخت پلاستیک با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است و یکی از بزرگترین صنایع در جهان است.

در یک کارخانه تولید پلاستیک، انواع زیادی از لیفتراک ها را خواهید یافت. این‌ها برای اهداف مختلفی استفاده می شوند و ویژگی های متفاوتی دارند. برخی از واحدهای عمومی وجود دارند که می توانند برای اکثر نیازهای شما استفاده شوند. اما برخی از واحدهای با هدف ویژه نیز وجود دارند که فقط در شرایط خاص باید مورد استفاده قرار گیرند. هر واحد دارای مزایا و معایب خاص خود است که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

کاربرد لیفتراک در صنعت پلاستیک

عملکرد لیفتراک در صنعت

وظیفه اصلی یک لیفتراک بلند کردن یا پایین آوردن بارها با شاخک یا ملحقات مربوط به آن است. لیفتراک ها برای حمل بارهای سنگین استفاده می شوند زیرا می توانند وزن بیشتری را نسبت به سایر وسایل نقلیه مانند کامیون ها یا تراکتور حمل کنند. آنها همچنین برای جمع آوری پالت ها درمکان های مثل انبارداری استفاده می شوند . پس می توان نتیجه گرفت لیفتراک ها جزء ضروری هر شرکت تولید پلاستیک هستند، زیرا به کارکنان اجازه می دهند بارهای سنگین را در اطراف کارخانه جابجا کنند.

مشاهده مقاله کاربرد لیفتراک در کشتیرانی

عملکرد لیفتراک در صنعت پلاستیک

نقش لیفتراک در صنعت پلاستیک

لیفتراک نوعی تجهیزات جابجایی مواد است که در این صنعت برای مصارف مختلف استفاده می شود.هدف اصلی استفاده از لیفتراک صفر در صنعت ساخت پلاستیک، انتقال مواد از مکانی به مکان دیگر با سهولت و راحتی است. همچنین برای حمل بارهای سنگین از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود. انواع مختلفی از لیفتراک وجود دارد که با توجه به نیاز افراد می توان از آنها استفاده کرد. لیفتراک ها مهمترین تجهیزات در صنعت ساخت پلاستیک هستند. می توان از آنها در بارگیری و تخلیه مواد اولیه، محصولات نهایی و محصولات میانی استفاده کرد. همچنین می توان از لیفتراک برای انتقال مواد اولیه و محصولات نهایی از مکانی به مکان دیگر استفاده کرد.

مشاهده مقاله کاربرد لیفتراک در صنعت پتروشیمی

نقش لیفتراک در صنعت پلاستیک

راهنمای خرید لیفتراک برای صنایع تولید پلاستیک

راهنمای خرید لیفتراک در صنعت پلاستیک
  • هنگام انتخاب لیفتراک برای کارخانه خود، باید اندازه و وزن بارهایی که باید جابجا شوند را در نظر بگیرید.

  • اگر از لیفتراک برای جابجایی پالت های مواد اولیه استفاده می کنید، به دستگاه کوچکتر با ظرفیت کمتر نیاز دارید

  • با این حال، اگر از آن در محیط تولیدی استفاده می کنید که در آن کالاهای نهایی سنگین نیاز به جابجایی در کف کارخانه دارند، به یک مدل بزرگتر با ظرفیت بالاتر نیاز خواهید داشت.

  • همچنین شایان ذکر است که بسیاری از لیفتراک ها قادر به حمل انواع دیگری از مواد مانند جعبه یا جعبه هستند.

  • همانطور که می دانید امروزه انواع مختلفی از لیفتراک ها در بازار موجود است، از جمله مدل های برقی، مدل های باتری دار، مدل های دیزلی، مدل های بنزینی و مدل های گاز طبیعی و غیره. هر نوع مزیت های خاص خود را دارد.

جهت مشاوره رایگان و خرید لیفتراک فرم زیر را پر کنید:

درخواست پیش فاکتور

مرحله 1 از 3 - اطلاعات تماس

خرید لیفتراک کارا

کاربرد  اصلی لیفتراک در صنعت پلاستیک

همانطور که گفته شد هدف اصلی لیفتراک ها انتقال مواد خام و محصولات نهایی بین مناطق تولید، انبارها و اسکله های حمل و نقل است.استفاده از لیفتراک در صنعت پلاستیک و صنایع مشابه آن مزایای زیادی دارد در این بخش اصلی ترین مزایای کاربرد لیفتراک در صنعت تولید پلاستیک را بررسی می کنیم:

خرید لیفتراک 3 تن دوگانه سوز

  • لیفتراک ها جابجایی کالاها در محل کار را برای کارگران آسان تر می کند که می تواند کارایی را بهبود بخشد، حوادث را کاهش دهد و ایمنی در محل را افزایش دهد.

  • استفاده، بهره برداری و نگهداری از آنها آسان است و آنها را به انتخابی کارآمد برای هر کسب و کاری که به دنبال صرفه جویی در هزینه های تجهیزات است تبدیل می کند.

مزایای لیفتراک در صنعت پلاستیک

مزایای اصلی استفاده از لیفتراک در صنعت ساخت پلاستیک در زیر ذکر شده است:

مزایای لیفتراک در صنعت پلاستیک

قابلیت حمل بار در تناژهای بالا و سنگین

لیفتراک ها در صنعت ساخت پلاستیک بسیار مفید هستند. از جمله کاربردی ترین لیفتراک ها در این صنعت خرید لیفتراک دوگانه سوز، لیفتراک برقی و دیزل می باشد. آنها برای حمل و نقل مواد، محصولات و لوازم بین طبقات و بخش های مختلف در کارخانه استفاده می شوند. از لیفتراک برای جابجایی مواد اولیه ای که با وسایل دیگری مانند تسمه نقاله قابل حمل نیستند نیز استفاده می شود. مواد روی پالت ها بارگیری می شوند و سپس روی شاخک های لیفتراک قرار می گیرند. این به اپراتور اجازه می دهد تا در حین حمل بارهای تا 20 تن با خیال راحت حرکت کند.

کاهش هزینه نیرو کار

هزینه نیروی کار را کاهش می دهد: استفاده از لیفتراک باعث می شود برای انجام اموری مثل جا به جایی بار از نیرو کار یا تعداد کارگران کمتری استفاده شود و تنها یک اپراتور برای انجام این امر کافی است.

کاهش خطر آسیب

خطر آسیب به کارگران را کاهش می دهد: لیفتراک ها همچنین به جلوگیری از صدمات بدنی کمک می کنند زیرا کارگران دیگر مجبور نیستند بارهای سنگین را به صورت دستی بلند کنند و در نتیجه احتمال آسیب یا حوادث ناشی از بلند کردن بارهای سنگین به صورت دستی مانند صدمات کمری یا حتی مرگ ناشی از بلند کردن وزن بیش از حد به طور نامناسب توسط کارگرانی که ممکن است قوی نباشند کاهش می یابد.

افزایش بهره وری

بهره وری را افزایش می دهد: آنها با کاهش زمان کار صرف شده برای جابجایی مواد در اطراف کارخانه به افزایش بهره وری کمک می کنند.

افزایش ایمنی

ایمنی: لیفتراک باعث ایجاد ایمنی در زمان حمل و جا به جایی بار می شود و امنیت جان کارکنانی در محیط پیرامون لیفتراک کار می کنند تامین و سلامت سایر تجهیزات و وسیله های موجود در آن منطقه تضمین می کند. چرا که اگر عملیات انتقال با نیروی انسانی انجام شود امکان آسیب به تجهیزات اطراف بار در زمان انتقال وجود دارد.

افزایش سرعت انجام کار

سرعت: لیفتراک ها می توانند مقادیر زیادی از مواد را خیلی سریع جابجا کنند. این به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا با استخدام افراد اضافی برای جابجایی مواد در محل به صورت دستی، بدون افزایش هزینه های نیروی کار، کار را سریعتر انجام دهند.

مشاهده مقاله کاربرد لیفتراک در کاغذسازی

صرفه جویی در زمان

باعث صرفه جویی در زمان می شود: استفاده از لیفتراک می تواند در زمان صرفه جویی کند زیرا کار دستی را کاهش می دهد. در غیر این صورت جا به جایی و حمل و نقل بارها بدون استفاده از لیفتراک زمان بسیار زیادی را صرف می کند.

مشاهده صفحه خرید لیفتراک برقی و اطلاع از قیمت آن