کاربرد لیفتراک در سردخانه

کاربرد لیفتراک در سردخانه این روزها طرفداران خاص خود را دارد. لیفتراک ها به طور گسترده در سردخانه های صنایعی همچون صنایع غذایی و دارویی برای جا به جایی  و حمل و نقل بار کاربرد دارند. در انبارهایی که کالاها را به مقدار زیاد ذخیره می کنند، بارگیری و تخلیه نمی تواند کاملاً به نیروی انسانی بستگی داشته باشد، به خصوص در انبارهایی که از پالت های بلند استفاده می کنند. برای چنین انبارهایی استفاده از تجهیزات تخصصی بالابر راه حل بسیار ضروری است. اما توجه به این موضوع که کدام یک از انواع لیفتراک برای صنایع سردخانه مناسب تر است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

کاربرد لیفتراک در سردخانه

جهت مشاوره و خرید لیفتراک کارا ماشین با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. 

ویژگی لیفتراک در سردخانه

از آنجایی که بیشتر سردخانه ها انبارهای مواد غذایی و دارویی هستند بهداشت در این محیط ها اهمیت بالایی دارد. از این رو از لیفتراک هایی باید استفاده کرد که آلاینده و گازهای گلخانه ای نداشته باشند.

انتخاب لیفتراک مناسب برای سردخانه‌ها

تغییرات دما می تواند باعث تغییر رنگ ناخواسته، رشد میکروبی و فاسد شدن محصول شود. در برخی موارد، محصول باید به سرعت از یک وسیله نقلیه یخچال دار به یک وسیله دیگر جهت حمل و نقل منتقل شود. یافتن تجهیزات انبارداری قابل اعتماد و سریع برای حمل و نقل مواد، یک مشکل رایج در صنعت سردخانه است. از این رو انتخاب یک دستگاه مناسب انتخابی حساس می باشد که باید قبل از خرید بررسی های لازم صورت بگیرد. ، اما انتخاب تجهیزات انبار سردخانه اشتباه می تواند یک اشتباه میلیون دلاری باشد. ازجمله لیفتراک های مورد استفاده در سردخانه خرید لیفتراک دوگانه سوز می باشد. رایج ترین انواع لیفتراک صفر مورد استفاده در صنایع غذایی و دارویی عبارتند از:

انتخاب لیفتراک مناسب برای سردخانه

لیفتراک برقی در صنعت سردخانه

لیفتراک برقی در بازار لیفتراک ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است و برای بسته بندی، ذخیره سازی، پردازش و جابجایی مواد غذایی توسط ابتکار جهانی ایمنی غذا توصیه می شود.خرید لیفتراک برقی برای اهداف زیر پایدارتر در نظر گرفته می شود:

  • حمل و نقل و انبار مواد داخل ساختمان

  • کنترل انتشار سوخت و آلاینده هایی مانند مونوکسید کربن

  • ایمنی و بهداشت در مناطق حساس مانند مکان های نگهداری مواد غذایی

  • حمل و نقل و جا به جایی مواد سردخانه

استاکر برقی در سردخانه

استاکر برقی و ریچتراک از رایج ترین دستگاه ها در انبارهای کوچک است زیرا ساختار آن ها می تواند مانور بیشتری داشته باشند. استاکر برقی و ریچتراک انتخاب مناسبی برای راهرو ها و انبارهای کوچک هستند. به طور کلی این دستگاه ها  به دو  مدل سکودار و بدون سکو تقسیم می شوند.

مشاهده لیفتراک سپاهان

جک پالت دستی و برقی در سردخانه

  • جک پالت دستی از یک سیستم دستی و دسته هایی استفاده می کند که چنگال دستگاه را کنترل می کند.

  • جک پالت برای بارگیری، بلند کردن، جابجایی و جابجایی پالت‌های با اندازه‌های کوچک‌تر با دست کار می‌کند.

  • جک پالت دستی را می توان در انبارها و کارخانه ها برای پالت های کوچکتر استفاده کرد. هنوز هم هست.

  • معمولاً در تحویل مواد غذایی و نوشیدنی و خرده فروشان مواد غذایی برای پردازش سفارشات مداوم و بارگیری پالت استفاده می شود.

خطرات کار با لیفتراک در سردخانه

خطرات کار با لیفتراک در سردخانه ها

همانند محیط های دیگر لیفتراک ها در سردخانه ها نیز می توانند دچار آسیب شوند. از جمله خطرات و آسیب های رایج انها عبارتند از:

  • لغزیدن و واژگون شدن به دلیل یخ زدگی: در برخی مواقع امکان دارد سطح زمین سردخانه ها به دلیل سرما، یخ و لغزنده شود که این امر ممکن است باعث واژگونی لیفتراک گردد. برای جلوگیری از این می توان از راه حل های زیر استفاده کرد.

راه حل:  استفاده از لاستیک های پلی اورتان در لیفتراک به جای لاستیک های لاستیکی؛ اولی چسبندگی بهتری را فراهم می کند.

  • حذف زباله ها و آب و یخ از راهروها و تمیز کردن کل انبار: اطمینان حاصل فرمایید که دستگاه شما  از جدیدترین ویژگی های کنترل پایداری برخوردار است و تا حد زیادی از واژگونی لیفتراک خودداری می کند.

راه حل: لیفتراک را برای مدت طولانی در سرما نگه ندارید و از سرما و گرما شدن زیاد آن در طول روز خودداری نمایید. به عنوان مثال لیفتراک را از یک محیط بسیار سرد به محیط نسبتا خنک منتقل نمایید تا میزان آسیب به آن کاهش یابد.

مشاهده مقاله آشنایی با لیفتراک زوم لاین

  • کند شدن عملکرد لیفتراک در سرما: همانطور که می دانید سرما در بدن ما نیز باعث باعث کند شدن  وکاهش زمان پاسخ گویی می شود. این اثر “کاهش سرعت” در لیفتراک های برقی نیز رخ می دهد – نوسانات شدید دما باعث کاهش کارایی آنها می شود. سرما باعث انقباض برخی از قطعات لیفتراک (چه به صورت مایع و چه  بصورت جامد) می شود که این امر می‌تواند منجر به خوردگی و سایش زودهنگام شود. به عنوان مثال به باتری های سرب اسیدی که در آن ها آب و اسید وجود دارد نگاه کنید. هر چه محیط کار سردتر باشد، آب و یا حتی اسید منجمد می شوند و در نتیجه باتری کارایی کمتری پیدا می کند.

راه حل: انجام بازرسی های نگهداری منظم و دوره ای هر 250 تا 500 ساعت. به دلیل محیط‌هایی که این دستگاه‌ها در آن کار می‌کنند، برای جلوگیری از از کار افتادن این دستگاه ضروری است. در طول این بازرسی ها، اطمینان حاصل کنید که همه چیز روغن کاری شده است و تجمع تراکم حداقل است.

مشاهده مقاله کاربرد لیفتراک در کشتیرانی

مشاهده مقاله کاربرد لیفتراک در کاغذسازی