مقایسه لیفتراک برقی،دیزل،دوگانه سوز

لیفتراک‌های دیزل، دوگانه‌سوز و برقی ابزار ارزشمندی برای هر محیطی هستند که در آن اجسام بزرگ باید به طور معمول از مکانی به مکان دیگر منتقل شوند. چه در یک فروشگاه مواد غذایی، یک انبار یا در هر جای دیگری کار می‌کنید، لیفتراک‌ها یک عنصر ضروری از شغل شما هستند. آنها شما را قادر می‌سازند تا اشیاء را در مسافت‌های کوتاه با سرعت و کارایی بسیار بیشتر از آنچه که می‌توانید به تنهایی انجام دهید، منتقل کنند. اگر به دنبال خرید لیفتراک هستید. چه برای اولین بار و چه برای توسعه ناوگانی که در حال حاضر دارید. ممکن است مطمئن نباشید که کدام نوع سوخت لیفتراک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. سه نوع اصلی لیفتراک وجود دارد – دیزلی، دوگانه سوز و برقی. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین انتخاب شما در نهایت به اولویت‌ها بستگی دارد. این بسته به محیط کار و ترجیحات شخصی شما متفاوت خواهد بود.

مقایسه لیفتراک برقی، دیزل و دوگانه سوز

برای انتخاب لیفتراک کمک بگیرید 

در زیر یک طرح کلی از سه نوع لیفتراک با مزایا و معایب هر کدام آورده شده است. برای تعیین اینکه کدام نوع لیفتراک برای شما مناسب است، می‌توانید هزینه‌ها و منافع را با نیازهای خود بسنجید.

لیفتراک دیزل

لیفتراک دیزلی با سوخت دیزل کار می کنند و معمولاً بزرگترین نوع لیفتراک هستند. محیط ایده آل برای  فضای باز، به ویژه در زمین های ناهموار است. لیفتراک‌های دیزلی با سوخت دیزل کار می‌کنند و معمولاً بزرگترین نوع لیفتراک هستند. محیط ایده‌آل برای آنها در فضای باز، به ویژه در زمین‌های ناهموار است. اگر قصد خرید لیفتراک دیزلی را به ناوگان خود اضافه کنید، مزایا و معایب اصلی لیفتراک دیزلی را در زیر بررسی کنید

مشاهده لیفتراک 5 تن دیزل

لیفتراک دیزل مزایا

مزایا و محبوبیت لیفتراک دیزلی در بین طرفداران

در اینجا مزایای اصلی لیفتراک‌های دیزلی وجود دارد که به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند:

  • قیمت : هزینه اولیه یک لیفتراک جدید دیزلی معمولاً کمتر از لیفتراک‌های دیگر است. هنگام تصمیم‌گیری بین لیفتراک برقی و دیزلی، اگر تنها به دنبال مقرون به صرفه بودن هستید (وجه اقتصادی)، بهتر است گزینه دیزلی را انتخاب کنید

  • قیمت سوخت: سوخت دیزل به طور قابل توجهی ارزان تر است و در طول زمان در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند.

  • گشتاور: موتورهای دیزلی می‌توانند گشتاور بسیار بیشتری نسبت به دوگانه سوز یا الکتریکی تولید کنند و به آنها امکان می‌دهد کارهای مهم‌تری انجام دهند – بلند کردن بارهای سنگین‌تر، بالا رفتن از رمپ‌های شیب دارتر و شتاب‌گیری سریع‌تر.

  • طول عمر طولانی: لیفتراک‌های دیزلی از بین سه نوع، بیشترین عمر را دارند و در ازای سرمایه‌گذاری، بیشترین زمان را به شما می‌دهند.

  • طول عمر طولانی: لیفتراک‌های دیزلی از بین سه نوع، بیشترین عمر را دارند و در ازای سرمایه‌گذاری، بیشترین زمان را به شما می‌دهند.

  • تعمیر و نگهداری آسان: موتورهای دیزلی به دلیل طول عمر و دوام معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

معایب مربوط به لیفتراک دیزلی:

لیفتراک دیزل معایب
  • هزینه‌های تعمیر و نگهداری: موتورهای دیزلی ممکن است به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتایان خود نیاز داشته باشند، اما زمانی که به آن نیاز داشته باشند، هزینه بیشتری دارد.

  • اثرات زیست محیطی: دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که مقادیر قابل توجهی کربن را در جو آزاد می کند. اگرچه به اندازه بسیاری از سوخت ها بد نیست، اما در بین سه نوع مورد استفاده در لیفتراک، کمترین سازگاری با محیط زیست را دارد.

  • سر و صدا: لیفتراک‌های دیزلی بدون شک پر سر و صداترین از این سه هستند. احتراق سوخت در حجم زیاد اتفاق می‌افتد که می‌تواند ناخوشایند باشد.

لیفتراک دوگانه سوز

لیفتراک‌های دوگانه‌سوز شرکت کارا ماشین آرنا نیز در این میدان رقابت برای حفظ انرژی و بهره بردن از کارایی بالای لیفتراک‌ دو‌گانه‌سوز را با سوخت گاز و بنزین به بازار ارائه داده است این مدل لیفتراک‌ها ظرفیت حمل بار 3 تنی با حداقل 2400 میلی‌لیتر شعاع چرخش را دارد. با توجه به اندازه، آنها حد وسط بین لیفتراک‌های دیزلی و برقی را اشغال می‌کنند. همین امر در مورد محیط ایده آل آنها نیز صادق است – آنها را می‌توان به راحتی هم در داخل و هم در خارج اداره کرد. یادگیری این مزایا و معایب لیفتراک می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد این نوع تجهیزات به شما بدهد.

لیفتراک دوگانه سوز مزایا

مزایا و محبوبیت آن در بین طرفداران

آیا لیفتراک سوخت گاز و بنزین گزینه مناسبی برای شما به نظر می‌رسد؟ در اینجا چند مزیت وجود دارد که می‌توانید از لیفتراک دوگانه سوز بدست آورید:

  • بهره‌وری سوخت: لیفتراک‌های دوگانه‌سوز بیشترین کارایی را دارند، زیرا می‌توانند با یک مقدار مشخص سوخت طولانی‌ترین زمان را کار کنند. آنها معمولاً می‌توانند برای یک شیفت کامل روی یک تانک دوام بیاورند

  • زمان سوخت‌گیری: مخازن سوخت به راحتی در صورت خالی شدن تعویض می‌شوند و زمان صرف شده برای سوخت‌گیری در طول شیفت را به حداقل می‌رسانند.

  • تأثیرات زیست‌محیطی: لیفتراک های دوگانه‌سوز علیرغم اینکه به اندازه لیفتراک‌های برقی سازگار با محیط زیست نیستند، انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتری نسبت به لیفتراک‌های دیزلی منتشر می‌کنند که باعث می‌شود از بین این دو، پایدارتر باشند.

معایب مربوط به لیفتراک دوگانه سوز

جایی که جوانب مثبت وجود دارد، همیشه برخی معایب وجود دارد. در اینجا معایب اصلی لیفتراک دوگانه سوز ذکر شده است:

لیفتراک دوگانه سوز معایب
  • دید: به دلیل فضای اشغال شده توسط مخزن سوخت در پشت دستگاه، لیفتراک های دوگانه سوز دید عقب ضعیفی دارند و حرکت آنها را سخت تر می کند.

  • ارزش باقیمانده کمتر: از بین سه نوع لیفتراک، پروپان در پایان عمر خود کمترین مقدار باقیمانده را دارد.

  • گشتاور: کامیون‌های پروپان ممکن است گشتاور بهتری نسبت به کامیون‌های برقی داشته باشند، اما همچنان به طور قابل توجهی کمتر از دیزل هستند.

  • تأثیرات زیست‌محیطی: اگرچه پروپان دوست‌دار محیط‌زیست‌تر از گازوئیل است، اما همچنان یک سوخت فسیلی است و از نظر پایداری از الکتریسیته پایین‌تر است. همچنین مقادیر زیادی مونوکسید کربن آزاد می کند.

لیفتراک برقی

لیفتراک‌های برقی به جای مخازن سوخت، به طور کامل با باتری های قابل شارژ کار می کنند. آنها کوچکترین نوع لیفتراک هستند و محیط ایده آل برای استفاده در داخل انبار است. اگر بین خرید لیفتراک برقی در مقابل گاز یا یک مدل دیزلی گیر کرده اید – این مزایا و معایب لیفتراک برقی می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

لیفتراک برقی مزایا

مزایا و محبوبیت لیفتراک برقی در بین طرفداران

مزایای اصلی خرید لیفتراک برقی را بررسی کنید:

مشاهده لیفتراک برقی 3 تن

  • قیمت سوخت: از آنجایی که لیفتراک‌های برقی از سوخت سنتی استفاده نمی‌کنند، هزینه‌های سوخت گیری مانند گازوئیل و پروپان را ندارند.

  • سر و صدا: عدم احتراق سوخت منجر به سطح صدای بسیار پایین‌تر می‌شود و لیفتراک‌های برقی را به راحتی بی صداترین از دو نوع دیگر می‌کند.

  • قابلیت مانور: بدون نیاز به ذخیره سوخت، لیفتراک‌های برقی کوچکتر و فشرده‌تر از همتایان خود هستند. بنابراین چرخش و مانور آنها بسیار آسان‌تر است، به خصوص در فضاهای کوچک و بسته.

  • تاثیرات زیست محیطی: لیفتراک های برقی هیچ گونه سوخت فسیلی نمی سوزانند، به این معنی که هیچ گونه انتشار کربنی منتشر نمی کنند. این ترتیب آنها را بسیار دوستدار محیط زیست می‌کند، بیشتر از گازوئیل یا دوگانه سوز. اگر به ماشین‌های پایدار اهمیت می‌دهید، انتخاب بین لیفتراک برقی آسان است.

  • هزینه های تعمیر و نگهداری: از آنجایی که موتورهای الکتریکی دارای مکانیک پیچیده کمتری نسبت به موتورهای دیزلی یا دوگانه سوز هستند، بنابراین هزینه نگهداری و تعمیر آنها کمتر است.

معایب مروبط به لیفتراک برقی

در مقابل، در اینجا برخی از معایب خرید لیفتراک برقی وجود دارد:

لیفتراک برقی معایب
  • کاهش کیفیت: لیفتراک‌های دیزلی و دوگانه سوز می‌توانند تا زمانی که تمام سوختشان تمام شود، بازدهی کم و بیش یکسانی دارند. با این حال، لیفتراک‌های برقی با اتمام باتری‌شان سرعت و قدرتشان کاهش می‌یابد و باعث می‌شود بعداً در روز کمتر مفید باشند. قبل از انتخاب نهایی، مطمئن شوید که می‌دانید لیفتراک شما چقدر برق مصرف می‌کند.

  • زمان سوخت گیری: باتری‌های الکتریکی زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز دارند. اگر یک لیفتراک برقی در یک شیفت دو سوم باتری خود را خالی کند، ممکن است تا پایان روز از کار افتاده باشد.

کارشناسان ما در شرکت کارا ماشین آرنا تلاش خواهند کرد تا با همراهی شما از بین لیفتراک‌ها بهترین، کاربردی‌ و اقتصادی‌ترین انتخاب را داشته باشید