انواع استاکر و آشنایی با کاربرد آنها

فهرست مطالب

انواع استاکر | خرید استاکر کارا | استاکر

مقدمه

استاکر یعنی چه؟

استاکر نوع دیگری ازتجهیزات انبارداری است که مانند لیفتراک وظیفه ی حمل و نقل بار را بر عهده دارد.

استاکرها معمولا در فضای سرپوشیده استفاده میشوند و در مکان هایی که محدودیت فضا و آلایندگی دارند بسیار مناسب هستند بطوری که انواع استاکر در دنیا بعد از لیفتراک محبوبترین وسیله ی حمل و نقل هستند.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از استاکر یا لیفتراک دستی به جای لیفتراک برای جابه جایی کالا ، کوچک بودن ابعاد استاکر در مقایسه با لیفتراک و قدرت مانور بالای استاکر در فضاهای کوچک کاری میباشد،استاکر برای بارگیری و تخلیه، ارتفاع انبوه، انباشته کردن و حمل و نقل به مسافت کوتاه است.

به عنوان مثال در انبارهایی که کالا درون قفسه های تعبیه شده جانمایی میشوند باتوجه به فاصله کم بین قفسه ها جهت جابه جایی کالا بهتر است ازدستگاه استاکر استفاده نمود.

یکی دیگر از دلایل استفاده از استاکر ، قیمت مناسب آن در مقایسه با خرید لیفتراک میباشد.

با توجه به اینکه طراحی انواع استاکر به شکلی است که به صورت دستی و یا برقی میباشند و برای کار از سوخت های فسیلی استفاده نمی کنند عدم آلودگی می تواند یکی دیگر از دلایل استفاده از استاکرها باشد.

استاکر یک دستگاه صنعتی است که برای بلند کردن و حمل و نقل پالت‌ها یا بارها استفاده می‌شود. این دستگاه از چنگال‌ها و یک منبع تغذیه برای بالا یا پایین بردن چنگال‌ها تشکیل شده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد زیر یک پالت بلغزند، آن را برای حمل و نقل از روی زمین بلند کنند و سپس پالت را روی قفسه‌ها قرار دهند.

استاکرها حداقل از اواخر دهه 1800 استفاده می‌شوند، زمانی که جک پالت دستی به عنوان یک فناوری جدید انبار بود معرفی شدند. اولین استکرهای برقی در اوایل دهه 1900 پدیدار شدند که برای بلند کردن پالت‌های بارگذاری شده به نیروی الکتریکی، هیدرولیک یا پنوماتیکی متکی بودند. با ظهور لیفتراک‌ها در دهه‌های بعدی، استکرها به عنوان مکمل‌های سبک‌تر با تمرکز بر بلند کردن سطح پایین و حمل‌ونقل افقی شناخته شدند.

امروزه، استکرها در انبارها، مراکز توزیع، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، تأسیسات تولیدی و سایر مکان‌هایی که از پالت‌ها استفاده می‌شود، وجود دارند. کاربردهای متداول شامل بارگیری و تخلیه پالت از کامیون ها، انباشتن و بازیابی پالت ها از قفسه های انبار، حمل و نقل پالت ها از طریق تاسیسات، و مرتب کردن پالت ها برای انتخاب سفارش یا موجودی است. استکرها روشی کارآمد برای جابجایی بارهای پالت شده ایمن با فشار کمتر در مقایسه با جک های پالت دستی بدون برق ارائه می دهند. تطبیق پذیری، اندازه کوچکتر و هزینه کمتر آنها در مقایسه با لیفتراک ها، استکرها را به وسیله ای مناسب برای بلند کردن و جابجایی برای کارهای جابجایی پالت های سبک تر تبدیل می کند.

جهت خرید لیفتراک دستی (استاکر) با شماره 02153149000 تماس حاصل فرمایید.

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت و خرید استاکر برقی کارا ماشین با شماره 02153149000 تماس حاصل فرمایید.

استاکرها را می توان به انواع متحرک رو به جلو، نوع وزنه تعادل، نوع ساق پهن و غیره طبقه بندی کرد. همچنین مواردی وجود دارد که استکر مورد استفاده برای چیدن به عنوان وسیله نقلیه چیدن تغییر نام می دهد. همه آنها می توانند کار استاکر را انجام دهند، اما برای قفسه بندی مناسب هستند. ، پالت، کالا و … متفاوت خواهد بود، بنابراین باید با توجه به شرایط خاص انبار و کالا، استکر را انتخاب کنید.

آخرین پیشنهاد به همه این است: هنگام انتخاب، عموماً باید بسته‌بندی مطابق با وزن کالا، ارتفاع و فاصله قفسه‌ها و نوع پالت‌ها را انتخاب کنید. علاوه بر این، کارایی و هزینه نیز عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند. به طور کلی، راندمان تمام الکتریکی بالاتر است، اما قیمت نیز گران تر است.

برای مشاهده انواع لیفتراک کلیک کنید

دسته بندی انواع استاکر

استاکر ها به سه دسته استاکر تمام برقی،استاکر نیمه برقی و استاکر دستی (لیفتراک دستی) تقسیم میشود.

استاکر برقی

همانطور که از نامش مشخص است استاکر تمام برقی با نیروی الکتریکی (باتری) کار میکند.

استاکرهای شرکت کاراماشین آرنا با برند کارا (kara)  در بازار عرضه میشود.

مشخصا در تجهیزاتی که برقی هستند و موتور مکانیکی ندارند مهم ترین قطعه برد الکترونیکی است.

که برد الکتریکی استاکر های بائولی کرتیس محصول کشور آمریکا است که یکی از پرکاربردترین و با کیفیت ترین برندها در صنعت تولید قطعات الکترونیکی در جهان است.

در استاکرهای تمام برقی باربرداری ،بالابری و بارگذاری بصورت کاملا برقی انجام می شود.

در استاکر تمام برقی از لاستیک های پلی اورتان و چرخ های کوچک (مشابه جنس چرخ های خرید جک پالت) استفاده شده که به همین دلیل استفاده از استاکر ملزم به صاف بودن کف محبط انبار شماست و باید به این مورد توجه بفرمایید که کاربرد استاکر برقی در محیط های با سطح نامسطح مناسب نیست.

استاکر های تمام برقی از سرعت عمل بالایی در مقایسه با استاکرهای نیمه برقی برخوردار میباشند .

استاکر برقی | انواع استاکر

استاکر نیمه برقی

به استاکر هایی نیمه برقی میگویند که توانایی بلند کردن بار را بصورت برقی دارد ولی جابه جایی استاکر پس از لیفت بار بصورت دستی انجام می شود و یا برعکس یعنی حرکت برقی و لیفتینگ دستی لذا در این نوع استاکر به این نکته توجه کنید که شیب محیط کارتان زیر 10 درجه باشد.

استاکر نیمه برقی | انواع استاکر

استاکر دستی (لیفتراک دستی)

در این نوع استاکرها تمام عملیات اعم از بارگذاری،باربرداری و جابه جایی بصورت دستی توسط اپراتور انجام می شود. استاکر دستی علاوه بر حمل بار به صورت افقی روی سطح زمین، قابلیت بالابری بار را تا ارتفاع 1 متر و شصت سانتی متر از سطح زمین را دارند. عملیات لیفتینگ در این نوع استاکر ها با پدالی که در آن تعبیه شده بصورت دستی انجام می شود و حرکت آن نیز با همان پدال امکان پذیر است. استاکر دستی به توزیع محصول کمک می‌کنند و به مردم اجازه می‌دهند به‌راحتی محصولات پالت شده را بلند کنند، جابجا کنند و حمل کنند.

لیفتراک تمام دستی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است ولی از لحاظ سرعت عملکرد بهتر است، از لیفتراک های برقی و یا استاکر های برقی استفاده بفرمایید.

همچنین استاکرهای دستی از لحاظ ایمنی به دلیل اینکه خود اپراتورمستقیما درگیر است احتمال بروز خطا و حادثه را افزایش میدهد. به این نوع استاکر لیفتراک دستی، لیفتر دستی هم گفته می شود.

مشاهده صفحه خرید جک پالت دستی

استاکر دستی | انواع استاکر

لیفتراک برقی با استاکر چه تفاوت‌هایی دارد؟

تفاوت ظاهری

همان‌طور که می‌دانید لیفتراک‌های برقی با استاکر برقی و ریچتراک ازنظر ظاهری بسیار متفاوت هستند.

تفاوت در کاربرد آن‌ها

یکی از تفاوت‌های بسیار مهم که باید در زمان خرید این دستگاه‌ها به آن توجه کرد  کاربرد آن‌ها هست.

کاربرد استاکر

استاکرها به دلیل محدودیت ارتفاع دکل و وزن بار برای استفاده در کارگاه‌هایی با حجم کاری کم و بارهای سبک مناسب هستند و از انرژی الکتریکی و یا نیروی انسانی برای جابه‌جایی بار استفاده می‌کنند. و برای محیط‌های ناهموار مناسب نیست.

کاربرد لیفتراک برقی

ازآنجایی‌که لیفتراک برقی باانرژی الکتریکی کار می کند، دوست دار محیط‌زیست است و آلایندگی ندارد به همین منظور برای محیط‌های سرپوشیده و کوچک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. لیفتراک برقی برای صنایعی مثل حمل و جابه‌جایی کالا در انبارهای مواد غذایی، صنعت پلاستیک‌سازی، صنایع داروسازی‌، سردخانه‌ها، صنایع آرایشی و بهداشتی و … کاربرد دارد.

با توجه به موارد ذکرشده می‌توان گفت لیفتراک‌های برقی به دلیل قدرت و توان بیشتری که نسبت به استاکر دارند، بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت لیفتراک برقی و استاکر برقی

معرفی انواع استاکر ازلحاظ ظرفیت و ارتفاع بارگیری

استاکر ها ظرفیت باربرداری کمتری نسبت به لیفتراک ها دارند و اصولا برای صنف هایی استفاده می شود که سنگینی بارشان کمتر از 2 تن باشد.

معمولا ظرفیت باربرداری استاکر ها از 500 کیلوگرم شروع و تا 3000 کیلوگرم پایان می یابد.

ارتفاع بالابری بارها در استاکر از 1.5 متر تا 4.5 متر می باشد.

استاکرهای ضد تعادل در طیف گسترده‌ای از ظرفیت‌های بار وجود دارند. مدل‌های سبک می‌توانند 1000 تا 3000 پوند وزن را بلند کنند. استاکرهای متوسط ​​بین 3000 تا 5000 پوند ظرفیت دارند. مدل‌های سنگین می‌توانند 5000 تا 12000 پوند یا حتی ظرفیت‌های بالاتر را بلند کنند. ارتفاع بلند کردن نیز به‌طور گسترده‌ای از 15 فوت در مدل‌های سبک‌تر تا 40 فوت برای انباشته شدن زیاد متفاوت است.

مقایسه برد کرتیس و زاپی

برخی از تولیدکنندگان عمده استاکرهای تعادلی عبارت‌اند از تویوتا، کراون، هیستر، ریموند، ییل، کالمار و میتسوبیشی. این برندها به دلیل قابلیت اطمینان و عملکرد شناخته‌شده هستند

برد کرتیس   برد-کرتیس

کرتیس برند آمریکایی شناخته شده در تمام جهان است که بردهای الکترونیکی با کیفیت فوق العاده ای تولید میکند.

برند کرتیس در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و از لحاظ جذب مشتری،تعمیرات آسان راحتی تامین قطعه توانسته رضایت مشتریان خودش را جلب کند.

این شرکت با تأسیس در سال 1933 بیش از هشت دهه در حال تولید محصولات، با کیفیت برتر است.

کیفیت بنیانگذار فلسفه تولید Curtis Industries است. Curtis Industries دارای گواهینامه ISO 9001: 2015 ، UL ثبت شده و سازگار با ITAR است.

برد زاپی   برد-زاپی

این کمپانی تولید کننده بردهای الکترونیکی در ایتالیای شمالی و شهر Poviglio در اواسط سال 1970 کار خود را آغاز کرد.

و در ساخت و تولید بردهای الکترونیکی فعالیت می کند برند زاپی نیز برند خوبی است ولی به گفته ی متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای به علت پیچیدگی زیاد این برند برد تعمیر آن سخت است و هنگام خرابی بیشتر توصیه تعویض قطعه به مشتری داده می شود.

معرفی استاکر خودکششی

استاکر های خودکششی نیز نوعی از استاکر است که بیشتر در صنایع پخش و بارگذاری و باربرداری از کامیون ها استفاده می شود که میتوانید فیلم کارکرد این نوع استاکر را در روبه رو ببینید.

معرفی کانتربالانس

دستگاه کانتربالانس از لحاظ ظاهری و عملکرد شبیه به استاکر تمام برقی بوده با این تفاوت که چرخهای جلو کانتربالانس همانند استاکر زیر شاخک ها تعبیه نشده به همین خاطر محدودیت استفاده از پالت های مخصوص را نداشته و همه نوع پالت توسط کانتر بالانس قابل حمل میباشد.

کانتربالانس میتواند در سکوها نیز برای شما بار را جابه جا کند.

در واقع میتوان گفت کانتربالانس نوعی لیفتراک برقی با چرخ های کوچک و ابعاد کوچک است.

و تنها به لحاظ شعاع چرخش کانتر بالانس شعاع بیشتری را جهت چرخش نیاز دارد و از اینرو استفاده از کانتر بالانس در فضاهای محدود زیاد مناسب نمیباشد .

ریچتراک

یکی دیگر از دستگاه هایی که جهت انبارداری و جابه جایی کالا در انبارها مورد استفاده قرار میگیرد، ریچتراک می باشد. یکی از مهمترین مزیت های ریچتراک در مقایسه با دستگاه استاکر، توانایی حرکت افقی دکل به سمت جلو و عقب میباشد که این امر باعث سهولت در تخلیه و بارگیری پالت ها در قفسه های انبار می‌گردد.

ریچتراک

معرفی قطعات استاکر

نام توضیحات عکس
کنترلر AC ضمانت اجرای دقیق و پایدار سیستم به همراه یک موتور AC
بردکرتیس

بردکرتیس

باتری طراحی باتری در کناره ی استاکر طراحی شده که این امکان را به شما میدهد که به راحتی باتری قابل تعویض باشد
باتری استاکر

باتری استاکر

فرمان فرمان ساخت آلمان که این امکان را به شما میدهد که بصورت تک دست و دو دست استاکر را مدیریت کنید

طراحی سیستم ایمنی بالای اپراتور بصورتی که دکمه ای در بالای فرمان تعبیه شده که اگر حرکت ناگهانی باعث بر هم خوردن تعادل پراتور شود با برخورد بدن شخص به این دکمه باعث توقف فعالیت استاکر می شود

فرمان استاکر

فرمان استاکر

دکل دکل در استاکر های بائولی طوری طراحی شده که زاویه دید بیشتری را برای اپراتور فراهم میسازد به اصطلاح wideview  است
دکل استاکر

دکل استاکر

جایگاه ایستادن اپراتور استاکرهای تمام برقی دارای پلتفرم اپراتور بوده و اپراتور میتواند بر روی صفحه ای طراحی شده بایستد
جایگاه-ایستادن-استاکر

جایگاه-ایستادن-استاکر

بدنه بدنه استاکر بائولی کمی کوچکتر طراحی شده برای تردد آسان تر به اصطلاح compact است
استاکر-بدنه

استاکر-بدنه

شاخک ها طراحی شاخک ها به گونه ای است که در بلند کردن بار مقاوم تر هستند
چرخ ها چرخ های لاستیکی با قابلیت تنظیم ، که عمر بیشتری دارند

معرفی قطعات استاکر

کنترلر AC

ضمانت اجرای دقیق و پایدار سیستم به همراه یک موتور AC

باتری

طراحی باتری در کناره ی استاکر طراحی شده که این امکان را به شما میدهد که به راحتی باتری قابل تعویض باشد

فرمان

فرمان ساخت آلمان که این امکان را به شما میدهد که بصورت تک دست و دو دست استاکر را مدیریت کنید.طراحی سیستم ایمنی بالای اپراتور بصورتی که دکمه ای در بالای فرمان تعبیه شده که اگر حرکت ناگهانی باعث بر هم خوردن تعادل پراتور شود با برخورد بدن شخص به این دکمه باعث توقف فعالیت استاکر می شود

دکل

دکل در استاکر های بائولی طوری طراحی شده که زاویه دید بیشتری را برای اپراتور فراهم میسازد به اصطلاح wideview  است

جایگاه ایستادن اپراتور

استاکرهای تمام برقی دارای پلتفرم اپراتور بوده و اپراتور میتواند بر روی صفحه ای طراحی شده بایستد

بدنه

بدنه استاکر بائولی کمی کوچکتر طراحی شده برای تردد آسان تر به اصطلاح compact است

شاخک ها

طراحی شاخک ها به گونه ای است که در بلند کردن بار مقاوم تر هستند

چرخ ها

چرخ های لاستیکی با قابلیت تنظیم ، که عمر بیشتری دارند

تعریف اپراتور ایستاده (standing)  و (walking)

طراحی برخی از استاکرهای تمام برقی دارای پلتفرم اپراتور بوده و اپراتور میتواند بر روی صفحه ای طراحی شده بایستد(standing) و همراه با دستگاه جابه جا شود و در برخی از استاکرها اپراتور به صورت پیاده میباشد (walking) .

قیمت استاکر

مدل استاکر تناژاستاکر عکس استاکر
ES15 1500 کیلورم
استاکر-بدنه

استاکر-تمام-برقی

EP15 1500 کیلوگرم
لیفتراک-نیمه-برقی

استاکر-نیمه-برقی

استاکردستی 1000تا2000 کیلوگرم
استاکر دستی

استاکر دستی

استاکر دست دوم

نوع/تناژ استاکر ساعت کاکرد استاکر قیمت استاکر دست دوم عکس استاکر
Es12/1200kg 441 8560$ استاکر دست دوم
ES10/1000kg 600 7420$
استاکر دست دوم باولی

استاکر دست دوم باولی

EP20/2000kg 344 9820$
استاکر-دست-دوم-2تن

استاکر-دست-دوم-2تن

اصنافی که از استاکر بیشترین استفاده را دارند

اصنافی که نسبت به آلایندگی های محیطی حساس میباشند معمولا از استاکرها جهت جابه جایی کالای خود استفاده می نمایند که از جمله آنها می توان از سردخانه ها ، شرکت های تولید دارو ، شرکت های تولیدی مواد غذایی نام برد.

یکی دیگر از اصنافی که از استاکر استفاده دارند شرکت های انبارداری هستند چرا که با استفاده از استاکر می توانند کالاهای خود را در قفسه های انبار جابه جا نمایند.

شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی نیز به دلیل کم بودن تناژ بارشان  از استاکر ها استفاده می کنند.

و همچنین شرکت هایی که تولید کننده قطعات کوچک اما با تیراژ بالا هستند از قبیل تولید کنندگان قطعات خودرو ، ظروف یک بار مصرف و . . .  نیز از استاکر استفاده می نمایند .

مواردی که در هنگام خرید استاکر بایستی به آن توجه داشت

1- تناژ کالا

2- مدت زمان به کارگیری استاکر در طول 24 ساعت

3- ارتفاع بارگیری مورد نیاز

4- کیفیت ساخت استاکر

5- گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده

شرکت های تولیدی استاکر در ایران و جهان

شرکت های بزرگی در دنیا اقدام به طراحی و تولید انواع استاکر به صورت کاملا تخصصی نموده اند که در بین آنها می توان از شرکتهایی نظیر ، اشتیل ،  یونگهاینریش ، کرون ، هایستر ، لینده و در میان شرکت هایی ایرانی میتوان از شرکت کاراماشین آرنا ، کاسپین ماشین خاور میانه نام برد .

مقایسه لیفتراک و استاکر

تعدادی از نکات هایی که میتوان به عنوان مقایسه این دو ماشین انبارداری بیان نمود را در ذیل خدمت شما عرض میکنیم.

لیفتراک

  •   لیفتراک ها قابلیت باربرداری تناژهای مختلفی را دارا می باشند
  •   دارا بودن کابین و اتاقک جهت ایمنی بیشتر اپراتور
  •   نداشتن معذوریت در باربرداری انواع پالت
  •   حرمت در سطح های غیر مسطح و شیب دار
  •   قیمت بالاتر در مقایسه با استاکر

اگر قصد خرید لیفتراک دارید پیشنهاد می کنیم قبل از خرید آن مقاله راهنمای جامعه لیفتراک را مطالعه فرمایید.

استاکر

  •  محدودیت روی تناژ باربرداری
  •  عدم توانایی در حرکت بار در سطح های غیر مسطح
  •  قیمت پایین تر نسبت به لیفتراک

تفاوت استاکر و جک پالت

فرق استاکر دستی و جک پالت دستی در چیست؟

استاکر دستی دستگاهی می باشد که در انبارها برای جابه جایی پالت ها و ارتفاع دادن به پالت ها استفاده می شود. بیشترین کاربرد آن در بارگیری از وانت و یا خاور و کامیون می باشد به این صورت که اپراتور دستگاه را تا محل مورد نظر می برد سپس شاخک لیفتراک را به بالا هدایت می کند و پالت بر روی شاخک ها قرار می گیرد. سپس شاخک ها را به پایین آورده و با استفاده از چرخ ها آن را جابه جا می کند. اما جک پالت دستی توانایی جابه جایی بار را به صورت عمودی ندارد در واقع تنها کاربرد جک پالت جا به جایی بار روی سطح زمین است. حداکثر ارتفاع بالابری بار در جک پالت دستی 11سانتی متر است.

سوالات متداول مشتریان در زمان خرید استاکر

حداکثر ارتفاع بالابری استاکرهای تولید شده توسط برندهای مختلف متفاوت است. اما استاکرهای تولید شده توسط کارا ماشین توانایی بالابری بار را تا ارتفاع 4.5 متر (چهار و نیم متر) دارند.
استاکرهای برقی در تناژهای مختلف تولید می شوند که باید برای حفظ سلامت و طول عمر آنها حداکثر ظرفیت دستگاه ها را در نظر گرفت. استاکرهای برقی کارا ماشین در تناژ 2 تن تولید و به بازار عرضه می شوند.
استاکرها به طور کلی دارای انواع مختلفی شامل استاکر دستی، استاکر نیمه برقی و استاکر تمام برقی می باشند. استاکرهای تولید شده توسط کارا ماشین آرنا به صورت تمام برقی می باشند. استاکرهای برقی برای جا به جایی بار و کالاها از نیروی برق یا همان باتری استفاده می کنند.
استاکرهای برقی خوشبختانه شامل 6 ماه گارانتی بی قید و شرط، 10 سال خدمات پس از فروش و 5 دوره سرویس رایگان می باشد. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تلفن تماس: 02153149000
اگر استاکر شما دچار مشکل شود کارشناسان ما در محل مورد نظر شما اعزام شده و اقدامات لازم برای تعمیر استاکر را انجام می دهند در صورت نیاز به بررسی بیشتر، دستگاه به هزینه شرکت به تعمیرگاه شرکت انتقال داده می شود.جهت ارتباط با کارشناسان خدمات کارا با شماره 02153149000 داخلی 305/306 تماس بگیرید.
استاکر دستی قابلیت بالابری بار در ارتفاع را دارد اما جک پالت تنها قابلیت جا به جایی بار روی سطح زمین را دارد. حداکثر ارتفاع بالابری بار در جک پالت دستی 11سانتی متر است.

نتیجه گیری

شکی نیست که در صنعت ماشین آلات، لیفتراک برای جا به جایی و حمل بار تقریبا دستگاهی همه فن حریف است اما گاهی کارفرمایان محترم به دلایلی که مطرح شد یا مجبور به استفاده از استاکر هستند و یا با توجه به کسب و کارشان و مقرون به صرفه بودن استاکرها تمایل بیشتری به تهییه استاکر دارند که شرکت کارا ماشین آرنا در هر دو صورت آماده ی همکاری با شما عزیزان و مشاوره تخصصی توسط مشاوران مجرب مجموعه می باشد و به علت داشتن کارخانه تولید و مونتاژ در ایران محدودیت هایی که ممکن است در تامین قطعه و خدمات پس از فروش پیش بیاید را ندارد.

جهت دانلود فایل کاتالوگ استاکر کلیک بفرمایید.

جهت مشاوره و خرید انواع لیفتراک دستی، لیفتراک برقی، لیفتراک دیزلی و لیفتراک دوگانه سوز مورد نظرتان با شماره ی 02153149  تماس بگیرید و یا فرم درخواست پیش فاکتور را پر بفرمایید