نگهداری از لیفتراک در تابستان

نگهداری از لیفتراک در تابستان یکی از مهمترین اموری است که صاحبان لیفتراک باید به آن توجه نمایند. به‌احتمال بسیار زیاد در مورد گرمازدگی و خستگی ناشی از خورشید شنیده‌اید، ما به‌عنوان انسان می‌توانیم تجربه کنیم، اما آیا می‌دانید گرما چگونه بر لیفتراک‌ها و تجهیزات حمل مواد شما تأثیر دارد؟

به همین منظور و به بهانه آمدن فصل گرما زمان خوبی را دیدم تا در خصوص نحوه استفاده از لیفتراک در تابستان صحبت کنیم، زیرا لیفتراک‌های شما در مواجهه با گرما توجه بیشتری نیاز دارند گرمای بیش‌ازحد یک مشکل رایج است، بنابراین مطمئن شوید بعد از خرید لیفتراک چه خرید لیفتراک دوگانه سوز، چه لیفتراک برقی و دیزلی که برنامه تعمیر و نگهداری لیفتراک در تابستان را رعایت می‌کنید. در این شرایط اقتصادی با این کار هم ارزش خودرو به‌عنوان دارایی و سرمایه‌تان را حفظ می‌کنید و هم باعث می‌شوید تا در طول زمان هزینه کمتری از جیبتان کاسته شود.نگهداری لیفتراک در زمستان نیز اهمیت بسیاری دارد.

نگهداری از لیفتراک در تابستان

البته توجه کنید که کشورمان، سرزمینی چهارفصل است این بدین معنی است که با سفر به یکی از شهرهای ایران شاهد آب‌وهوای متفاوتی می‌توانیم باشیم به همین منظور اگر کارخانه و یا انبار شما درجایی باشد که گرمسیر است و یا بیشترین میزان دمای بالای هوا را دارد مانند مناطق جنوبی کشور باید به تعمیر و نگهداری لیفتراک خود بیشتر دقت کنید و شاید موارد پایین را برای نگهداری در دو تا سه ماه باید لحاظ کرد.

مطالعه مقاله خطر آتش سوزی لیفتراک

نکات اموزشی نحوه استفاده از لیفتراک در تابستان

باتری‌های خود را بررسی کنید.

گرما و سرمای شدید در باتری هر وسیله‌ای می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد و باتری‌های لیفتراک از این قاعده مستثنا نیستند یکی از مهمترین بخش یک لیفتراک که باید در مناطقی که گرم هستند و یا فصول تابستان در نظر گرفت باتری‌های لیفتراک هستند درواقع گرما باعث می‌شود که مایعات باتری تبخیر شود که این موضوع می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دستگاه لیفتراک شما وارد کند. بررسی آب‌باتری باید دقیق بررسی شود درواقع قانون کلی این است که به ازای هر 15 درجه فارنهایت بالای 77، عمر باتری به نصف کاهش می‌یابد.

در این میان بررسی کنید که رادیاتور شما عاری از انسداد باشد، تسمه‌های فن تنظیم‌شده باشد و شیلنگ‌های رادیاتور شما ترک یا نشتی نداشته باشند. تمام این موارد باعث آسیب به باتری ماشین می‌شوند. البته در نظر بگیرید باتری‌هایی طراحی‌شده‌اند که در شرایط سخت کار می‌کنند، بنابراین از متخصصین مراقبت از باتری خود مشاوره بگیرید.

مایعات خود را پر نگه‌دارید.

به‌طور مرتب بررسی کنید که تمام روغن‌ها و مایعات شما، ازجمله مایع خنک‌کننده، در سطح مناسبی باشند.

نگهداری از لیفتراک در تابستان

فن‌های خود را بررسی کنید.

فن‌ها می‌توانند ترک بخورند و مانند هر قسمت دیگر مستعد ساییدگی و پارگی هستند آن‌ها هوا را به گردش درمی‌آورند و به خنک نگه‌داشتن موتور کمک می‌کنند. عملکرد صحیح آن‌ها به‌ویژه در گرما بسیار مهم است.

تسمه‌های ترک‌خورده را عوض کنید.

تسمه‌ها فن‌ها را حرکت می‌دهند اما به حرکت مایع خنک‌کننده در سیستم شما نیز کمک می‌کند تسمه‌های ماشین لیفتراک خشک می‌شوند و ترک می‌خورند، بنابراین باید به‌طور دوره‌ای تعویض شوند.

بررسی لاستیک های لیفتراک

لاستیک‌ لیفتراک را چک کنید.

گرما اثرات ترک‌خوردگی و زوال لاستیک را افزایش می‌دهد. لاستیک‌های پنوماتیک باید به‌طور مرتب فشار را بررسی کنند. با افزایش دما، فشار لاستیک شما نیز افزایش می‌یابد، بنابراین ممکن است لازم باشد در تابستان کمی هوا خارج شود. انجام این کارها باید به جلوگیری از انفجار کمک کند.

به شیوه‌ای مطمئن کارکنید.

در تابستان، مطمئن شوید که لیفتراک خود را ایمن رانندگی می‌کنید. حمل بار بیش‌ازحد لیفتراک شما می‌تواند باعث داغ شدن بیش‌ازحد آن شود و درنتیجه آسیب محل کار یا مشکلات ایمنی ایجاد شود که می‌تواند منجر به آسیب به اپراتور و همچنین افراد مجاور شود. داشبورد لیفتراک خود را برای هرگونه نشانه استرس بررسی کنید و همیشه اجازه دهید دستگاه درزمانی که از آن استفاده نمی‌کنید در یک منطقه سایه خنک شود. به‌عنوان یک اپراتور، هیدراته بمانید و از کار کردن در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید. سلامت لیفتراک شما به‌اندازه خود شما حیاتی است.

مطالعه مقاله کاربرد استاکر برقی

سیم‌ها و کابل‌های فرسوده را تعویض کنید.

افزایش دما می‌تواند باعث شکستن سیم‌های آسیب‌دیده یا خورده شود و این می‌تواند لیفتراک شمارا به‌طور کامل متوقف کند. اطمینان حاصل کنید که تمام سیم‌های شما کامل هستند و شکننده نیستند.

مطالعه مقاله راهنمای جامع نگهداری لیفتراک دیزلی

چک کردن سطح مایع خنک کننده

سطح مایع خنک‌کننده را بررسی کنید.

انجام این کار در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری از سال حیاتی است. اگر سطح مایع خنک‌کننده شما پایین است، ممکن است نشتی داشته باشید. شیلنگ‌ها، مانند تسمه‌ها و سیم‌ها، می‌توانند شکننده شوند و ترک بخورند، بنابراین در مواقع هوای شدید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

همچنین حتماً مراقب اپراتورهای لیفتراک خود باشید.

فن‌ها یا سایر لوازم جانبی می‌توانند به‌راحتی بیشتر به اپراتور در اتاقک کمک کنند. به‌عنوان یک اپراتور، هیدراته (hydration)(دمای بدن را کاهش دهید) بمانید و از کار کردن در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید. سلامت لیفتراک شما به‌اندازه خود شما حیاتی است.

آن‌ها را تشویق کنید که آب بیشتری بنوشند و در صورت نیاز به گرما استراحت کنند. در شرایط کاری گرم مراقب این علائم گرمازدگی باشید.

چرا می گوییم لیفتراکت رو کارا کن؟