نکاتی جهت جلوگیری از آسیب به قفسه بندی ها در انبار

قطعا همه ما میدانیم که انبار یکی از مهمترین واحد ها در هر سازمان میباشد.
از طرفی با توجه میزان مراجعه و بالا بودن تردد در این واحد یکی از مهمترین مسائلی که مطرح است مسئله ی چیدمان و قفسه بندی کالاها میباشد.
به صورت کلی نگهداری وانبارداری کالاها ملزم به داشتن دانش تخصصی میباشد که میزان آسیب های وارده به  کالاهای موجود در قفسه بندی انبارها به حداقل رسد.
البته گفتنی است که استفاده از تجهیزات انبارداری باکیفیت نیز قطعا از مسائل پراهمیت است.

در اینجا ما به چند نکته که به شما در مدیریت ،و قفسه بندی کالاها در انبار کمک خواهد کرد اشاره کرده ایم.

برای مشاهده انواع لیفتراک کلیک کنید

آموزش:

آموزش راننده باید همیشه در اولویت باشد و یک دوره ایمنی معتبر باید توسط کلیه رانندگان لیفتراک گذرانده شود. رانندگان همچنین باید در سیستم قفسه بندی و نگهداری ، مشخصات و محدودیت های عملیاتی لیفتراک خود آموزش ببینند.

دید:

. هرچه راننده بیشتر ببیند ، با ایمنی بیشتری می تواند عمل کند. نور کافی به راننده اجازه می دهد تا با خیال راحت در راهرو فعالیت کند و از قفسه ها دید خوبی داشته باشد. به همین ترتیب ، آینه های محدب زاویه باز که بر روی لیفتراک و در انتهای راهروها نصب میشوند ، توانایی رانندگان لیفتراک را برای مشاهده محیط اطرافشان افزایش می دهند و زمینه ی ایجاد تصادفات را کم میکند.

بازرسی قفسه:

قفسه های پالت سایش زیادی را تحمل می کنند. برخورد با لیفتراک ، بارگیری نامناسب ، بالا رفتن کارگران از آن و حتی استفاده عادی باعث ایجاد فشار روی قفسه ها می شود. پرسنل آموزش دیده باید به طور منظم قفسه ها را از نظر یکپارچگی سازه ، برآمدگی های آسیب دیده ، خوردگی ، تراز شدن ردیف ها ، اضافه بار و وضعیت کف و سطح آنها بازرسی کنند.

تعویض / تعمیر:

اجزای قفسه ها آسیب دیده باید بلافاصله تعویض یا تعمیر شوند. استفاده مداوم از یک قفسه آسیب دیده از نظر ساختاری می تواند منجر به خرابی شود که در نتیجه هزینه بیشتری نسبت به رفع مشکل خواهد داشت. در بسیاری از موارد تعمیرات بسیار ارزان تر بوده و زمان کمتری نسبت به تعویض قفسه صرف می¬شود.

راهرو:

راهروها باید بدون درهم ریختگی و عرض کافی برای راننده برای مانور لیفتراک باشند..
میزان بارگیری روی قفسه ها باید به درستی برآورد و برچسب گذاری شوند. رانندگان باید برای حفظ تعادل و قرار دادن بارهای روی قفسه ، در نظر گرفتن وزن پالت ها به طور صحیح آموزش ببینند. بارهای سنگین تر باید در سطح پایینتر قرار بگیرند ، و میله های قائم باید برای پالت های سنگین وزن طراحی شوند.
انبارهایی که در مناطق در معرض خطر زلزله قرار دارند باید قفسه هایی مقاوم در برابر زلزله ایجاد کنند.

ایجاد محدودیت سرعت:

اعلام دقیق محدودیت سرعت برای رانندگان و روشهای کلی ایمنی انبار ، روش خوبی برای افزایش آگاهی و مراقبت از کارکنان در برابر آسیب های احتمالی است.
انبارها مراکز پر تردد و خطرناکی برای فعالیت هستند و حوادثی رخ خواهد داد. با این حال ، با برنامه ریزی مناسب ، آموزش کارمندان و تجهیزات مناسب نگهداری ، می توان از بسیاری از آنها جلوگیری کرد. به قول قدیمی ها ، “یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد.

ورود به صفحه خرید لیفتراک