لیفتراک سنگین چیست؟

لیفتراک سنگین یا لیفتراک تناژ سنگین به‌عنوان یکی از انواع لیفتراک، از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دستگاه‌ها در محیط‌های صنعتی و انبارداری هست. امروز در مجله کارا ماشین به بررسی کامل لیفتراک سنگین و کاربرد و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

لیفتراک تناژ سنگین، لیفتراک سنگین، لیفتراک دیزل

لیفتراک چیست؟

لیفتراک همان‌طور که می‌دانید یکی از وسایل پرکاربرد برای جابه‌جایی وسایل سنگین در انبارها، محیط‌های صنعتی و ساخت‌وساز و غیره هست. این وسیله دارای دوشاخک در جلوی خود است و از آن برای بالا و پایین بردن وسایل و همچنین جابه‌جایی آن‌ها استفاده می‌شود. این ماشین دارای یک دکل، شاخک و الحاقیات است که با توجه به نوع فعالیت آن‌ها در انبار کردن بار، حمل‌ونقل و جابه‌جایی طراحی و ساخته می‌شود. بار مجازی که هر لیفتراک می‌تواند جابه‌جا کند توسط کارخانه بر روی آن درج می‌شود. همان‌طور که در مقاله معرفی انواع لیفتراک گفته شد این دستگاه دارای ظرفیت‌های حمل بار متفاوتی هست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انواع لیفتراک سنگین یا لیفتراک تناژ سنگین اشاره کرد.

مشاهده لیفتراک 5 تن سپاهان

شما مشتریان محترم می توانید جهت، مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت لیفتراک و خرید آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جهت دریافت پیش فاکتور خرید لیفتراک سنگین یا لیفتراک دیزل روی دکمه کلیک کنید.

کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن پیش فاکتور مورد نیاز شما را برایتان ارسال می کنند.

منظور از لیفتراک تناژ بالا چیست؟

به لیفتراک سنگین (لیفتراک دیزلی) لیفتراک صنعتی یا لیفتراک با ظرفیت بالا نیز گفته می‌شود. به بیان ساده‌تر از این نوع بالابر برای بلند کردن، جابجایی و قرار دادن بارهای بسیار سنگین استفاده می‌شود. لیفتراک‌های سنگین در مقایسه با لیفتراک‌های برقی و لیفتراک دوگانه‌سوز بسیار بزرگ‌تر هستند. این نوع لیفتراک می‌تواند تا 10 فوت یا بیشتر طول داشته باشند و تقریباً همیشه یک موتور احتراق داخلی دارند تا قدرت بیشتری به آن‌ها بدهد. معمولاً لیفتراک‌های تناژ بالا به نسبت لیفتراک‌های برقی بارهای سنگین را تا ارتفاع بالاتری از لیفتراک‌های معمولی جابه‌جا می‌کنند و سوخت آن‌ها دیزلی است. کاربردی‌ترین انواع لیفتراک سنگین لیفتراک دیزل است که شامل  دیزل لیفتراک  3 تن، لیفتراک 5 تن و لیفتراک 10 تن و  الی‌آخر می‌باشند.

کاربرد لیفتراک سنگین

لیفتراک‌های صنعتی بسته به مدل قادر به تحمل وزن‌های بالایی همچون 22 تن تا 30 تن و بالاتر هستند. این باعث می‌شود که آن‌ها برای کاره‌ای سنگین عالی باشند. برای کاربرد معمولی و متوسط ​​انبار لیفتراک‌های سنگین انتخاب مناسبی نمی‌باشند به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان خرید لیفتراک قبل از خرید حتماً راهنمای جامع خرید لیفتراک را مطالعه کنید تا لیفتراک موردنیاز و متناسب باکار خود را تهیه فرمایید. بر اساس مطالب گفته‌شده، لیفتراک سنگین برای صنایعی که محصولات بسیار سنگین و زمین ناهموار دارند عالی هستند.

ازجمله صنایع بسیار مهم که لیفتراک تناژ بالا برای آن‌ها بسیار مناسب و کاربردی هستند عبارت‌اند از: شرکت‌های راه و شهرسازی، بندرها و شرکت‌های کشتیرانی و غیره.

لیفتراک تناژ سنگین، لیفتراک سنگین، لیفتراک دیزل

نکات ضروری هنگام خرید لیفتراک دیزل (تناژ سنگین)

برای اطمینان از خرید و تجربه لذت‌بخش لازم از قبل از خریداری دستگاه موردنظر تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید. به همین منظور توجه به برخی از موارد از اهمیت بالایی برخوردار است که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

توجه به محیط کار

توجه به فضایی که قرار است لیفتراک در آن کار کند از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر به لیفتراک سنگین خود برای کار در فضای باز و در زمین‌های ناهموار نیاز دارید، لیفتراکی را انتخاب کنید که بتواند این نوع سطوح را مدیریت کند. چراکه لیفتراک‌ها با توجه به  محیط  و حتی میزان حجم بار دارای لاستیک‌های متفاوتی هستند.به‌عنوان‌مثال لاستیک لیفتراکی مناسب برای فضای باز و سخت کار با لاستیک لیفتراک‌هایی در محیط‌های سرپوشیده استفاده می‌شود متفاوت است.

لیفتراک تناژ سنگین، لیفتراک سنگین، لیفتراک دیزل

توجه به میزان ارتفاع لیفتراک

مدل‌های مختلف لیفتراک توانایی جابه‌جایی بار در ارتفاع‌های مختلف را دارند.قبل از انتخاب لیفتراک خود بررسی کنید که حداکثر ارتفاعی که نیاز دارید تا بارها را حمل کنید چقدر است. محل کار خود را اندازه‌گیری کنید و یک لیفتراک سنگین تهیه کنید که بتواند به این ارتفاع برسد. یک کاربرد لیفتراک برای تناژهای سنگین و فوق سنگین علاوه بر حمل بار های سنگین ارتفاع بالابری زیاد است.

لیفتراک تناژ سنگین، لیفتراک سنگین، لیفتراک دیزل

مطالعه راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی

مطالعه تشخیص خرابی باطری لیفتراک

توجه به ظرفیت لیفتراک

همان‌طور که گفته شد لیفتراک‌ها در تناژهای مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل شما باید لیفتراکی را انتخاب کنید که توانایی جابه‌جایی میزان بار شما را داشته باشند. معمولاً توصیه می‌شود که لیفتراک انتخابی را کمی قوی‌تر ازآنچه واقعاً نیاز دارید تهیه کنید. این به این دلیل است که اگر بالابر شما دائماً بارهایی با حداکثر ظرفیت وزن خود بلند می‌کند، انرژی زیادی مصرف می‌کند و برای دستگاه سخت‌تر می‌شود.

ظرفیت لیفتراک تناژ سنگین

سوالات متداول

معمولا تناژهای سنگین را برای لیفتراک های با سوخت دیزل در نظر می گیرند. زیرا توان و قدرت لیفتراک های دیزلی از لیفتراک های برقی بسیار بیشتر می باشد.
به طورکلی لیفتراک های دیزل یا لیفتراک سنگین در تناژهای 3 تن، 3.5 تن، 5 تن، 7تن، 10 تن، 12تن، 16تن، 20تن تولید و به بازار عرضه می شوند. برای اطلاع از قیمت و مشاوره رایگان با شماره 02153149000 تماس بگیرید.
لیفتراک های سنگین در صنایعی که نیاز به حمل تناژهای بالا دارند همچون بنادر و اسکله ها، گمرک، معادنو راه آهن بسیار کاربردی است.
در صورتی که نیاز به حمل و جابه جایی تناژ هایی با وزن بین 7تن تا 20 تن یا بیشتر باشد از لیفتراک سنگین و برای وزن های بیشتر از 20 تن نیز باید از لیفتراک فوق سنگین استفاده کرد.