آشنایی با ظرفیت حمل بار لیفتراک

ظرفیت حمل بار لیفتراک در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک لیفتراک تا چه میزان می تواند بارها را حمل کند؟  ظرفیت لیفتراک اندازه‌گیری وزنی است که یک لیفتراک خاص می تواند بلند کند. یک تصور غلط رایج این است که یک لیفتراک با حداکثر ظرفیت باربری 5000 پوند. می‌تواند هر بار 5000 پوندی را بلند کند. این ممکن است بسته به عوامل متعددی صادق نباشد و ظرفیت حمل لیفتراک مورد نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد.

ظرفیت حمل بار لیفتراک

انواع ظرفیت حمل لیفتراک: اندازه بار و پیکربندی لیفتراک

بعد از خرید لیفتراک، ابتدا باید مرکز بار عمودی و افقی باری را که برداشته می‌شود در نظر بگیرید که اساساً به اندازه و توزیع وزن بار خلاصه می شود. هرچه بار بلندتر و عریض تر شود، بیشتر بر مرکز ثقل لیفتراک تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که مرکز بار به توزیع وزن بار نیز بستگی دارد، توزیع نابرابر بار نیز می‌تواند ظرفیت کلی بالابری لیفتراک را کاهش دهد.

دوم، شما باید قابلیت‌های کامیون را برای بالا بردن، شیب و دستکاری بار در نظر بگیرید. لیفتراک ها به عنوان استاندارد برای بدترین سناریو‌ها، آبکاری می‌شوند که شامل همه این عوامل می شود. توانایی دورتر کردن بار از مرکز ثقل لیفتراک با بلند کردن، کج کردن، یا انجام عملکردی مانند جابجایی جانبی، همگی می‌تواند بر حداکثر ظرفیت لیفتراک تأثیر بگذارد.انواع مختلف لاستیک و عرض آج نیز نقش بسزایی دارند. به عنوان مثال، یک تایر بالشتکی در مقابل یک تایر بادی جامد یا پر از هوا، می‌تواند بر ظرفیت تأثیر بگذارد. پیکربندی‌های آج عریض و تایرهای دوتایی نیز می‌توانند ظرفیت کلی کامیون را به دلیل موقعیت وسیع‌تر افزایش اندازه مثلث پایداری لیفتراک افزایش دهند. وزن باتری در کامیون برقی نیز می‌تواند تأثیر داشته باشد، این یکی از دلایلی است که استفاده از باتری که حداقل وزن باتری مورد نیاز کامیون را برآورده می کند برای عملکرد ایمن بسیار مهم است.

عوامل محدودکننده ظرفیت حمل بار لیفتراک

عوامل و مقررات محدود کننده ظرفیت حمل بار لیفتراک

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که چنگال‌ها، هر پیوست، دکل و کالسکه همگی دارای ظرفیت‌های درجه‌بندی جداگانه خود هستند. ظرفیت وزنی ذکر شده در صفحه اطلاعات شما نمی‌تواند از حداکثر ظرفیت وزنی هر قطعه باربری تجاوز کند. به عنوان مثال، اگر یک لیفتراک با ظرفیت 10000 پوند با یک ضمیمه که فقط قادر به حمل 5000 پوند است، دارید، حداکثر ظرفیت نامی شما برای ترکیب این دو 5000 پوند است، که در صفحه اطلاعات شما ذکر شده است. یادآوری این نکته مهم است که برای هر گونه اصلاح یا تغییری که ممکن است بر ظرفیت، پایداری یا عملکرد ایمن لیفتراک تأثیر بگذارد، به پلاک داده برای هر پیوست و تأییدیه کتبی سازنده لیفتراک نیاز دارند. فاکتورهای ذکر شده در بالا تنها تعدادی از عوامل اولیه هستند که برای محاسبه ظرفیت نامی لیفتراک استفاده می شود. در نهایت، وقتی نوبت به پیکربندی مناسب لیفتراک برای نیازهای کاربرد و حمل بار می‌رسد، بهتر است با کارشناسان فروش  خود کار کنید. این امر به ویژه در طول فرآیند خرید مهم است، اما همچنین در مورد تغییراتی که ممکن است پس از دریافت آن در لیفتراک خود انجام دهید، از جمله هرگونه پیوستی که قصد استفاده از آن را در لیفتراک دارید یا مواردی که بعدا خریداری می‌کنید.