راهنمای خرید باطری ليفتراک برقی

راهنمای خرید باطری لیفتراک برقی

لیفتراک برقی یکی از انواع لیفتراک است. در میان هزاران المان و پارامتری که در خرید لیفتراک برقی دیده می‌شود از قبیل عدم وجود آلودگی‌های محیط زیست و آلودگی‌های صوتی، قابلیت استفاده آنها در محیط‌های بسته و باز، ، اندازه کوچک، افزایش قدرت مانور در فضاهای کم،گردش در شعاع محدود و … شاخص‌ترین پارامتر آن منبع انرژی برق (باطری) آن هستند که هزینه سوخت سرسام‌آور لیفتراک را بسیار پایین می‌آورند و به نظر کارشناسان و مهندسان از مهم‌ترین قطعات لیفتراک برقی باطری آن است. ما امروز در مجله کارا ماشین آرنا به بررسی هر آنچه مربوط به خرید باطری لیفتراک برقی است می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

انواع یاطری لیفتراک برقی

انواع باطری لیفتراک برقی

باطری لیفتراک برقی به تناسب میزان فعالیتی که دارند دارای دو نوع باطری لیتیومی و باطری لید اسیدی می باشد. که هر کدام به نوع خود دارای مزایا و ویژگی های خاص خود هستند. در زیر به بررسی این باتری ها می پردازیم.

باطری لید اسیدی

باتری لید اسید به معنای باتری سربی اسیدی است این نوع باتری، اولین باتری در تاریخ با قابلیت شارژ دوباره برای استفاده مجدد است ساختار شبکه باتری لید اسید از آلیاژ سرب ساخته می‌شود. سرب خالص خیلی نرم است و نمی‌تواند تکیه‌گاه وزن خود باشد. بنابراین مقدار کمی از فلزات دیگر به آن اضافه می‌شوند تا استحکام مکانیکی پیدا کند و خصوصیات الکتریکی آن بهبود پیدا کند.

شارژ باتری سربی اسیدی ساده است. اما باید محدودیت‌های صحیح ولتاژی آن را مد نظر قرار داد. انتخاب حد ولتاژ پایین باعث حفاظت از باتری می‌شود اما اینکار عملکرد ضعیفی را نتیجه داده و سبب ایجاد سولفاتاسیون روی صفحه منفی می‌شود. حد ولتاژ بالا سبب بهبود عملکرد شده اما باعث خوردگی صفحه مثبت شبکه روی می‌شود. اگر سرویس به موقع انجام شود، سولفاتاسیون برگشت‌پذیر است.

باطری لید اسیدی

باطری لیتیومی

این باطری از جنس  لیتیوم یون می باشد، باطری لیتیومی از خانواده باتری های قابل شارژ است که در زمان واحد، تخلیه یون های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می کند، معمولاً برای وسایل الکترونیکی قابل‌حمل و وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می شوند و استفاده از آنها در کاربردهای هوافضا و نظامی در حال افزایش است باتری لیتیومی مانند باتری لید اسیدی از نوع سلولی هستند اما ظرفیتشان بسیار بالاتر از باتری های لید اسیدی است.

باطری لیتیومی

مقایسه باطری لیتیومی و لید اسیدی

  • طول عمر باطری های لیتیومی به نسبت باطری های لید اسیدی بالاتر است.
  • باطری های لید اسیدی قابل تعمیر هستند این در حالی است که باطری های لیتیومی را فقط می توان تعویض کرد.
  • قیمت باطری های لیتیومی به نسبت باطری های لید اسیدی گران تر می باشد.
  • سرعت شارژ شدن در باطری های لیتیومی بسیار بالاتر از باطری های لید اسیدی است.

مطالعه مقاله: روش‌های تشخیص خرابی باطری لیفتراک برقی

قیمت باطری لیفتراک برقی

پارامترهای بسیار زیادی در خرید باتری لیفتراک برقی تأثیرگذار هستند از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به مواردی همچون حداکثر میزان آمپر، طول عمر، برند شرکت تولیدکننده باتری اشاره کرد و باید در این میان داشتن اطلاعات و آگاهی را بسیار در این موضوع با اهمیت دانست زیرا همان‌طور که می‌دانید قدرت و کیفیت باطری بر کیفیت و طول عمر لیفتراک تأثیر به سزایی دارد. شرکت لیفتراک سازی کارا ماشین آرنا با همکاری با برندهای مطرح دنیا در زمینه تولید و فروش قطعات لیفتراک توانسته آرامش خاطر و رضایتمندی مشتریان را جلب کند. به همین منظور در صورت نیاز به خرید باطری لیفتراک برقی و اطلاع از قیمت باطری لیفتراک برقی به نرخ روز با شماره 02153149000 تماس بگیرید .

قیمت باطری لیفتراک برقی

خرید باطری لیفتراک برقی

خرید باتری لیفتراک جزء خریدهایی است که نیاز به گرفتن مشاوره تخصصی دارد و اگر شما باتری بی کیفیت و باتری نامناسب را برای ماشین لیفتراک برقی خود انتخاب کنید، متوجه عملکرد نادرست و ضعیف لیفتراک خود می‌شوید حتی ممکن است هرگز باتری‌ها بر روی لیفتراک شما کار نکنند.

همان‌طور که در بالا گفته شد نیز یک باطری خوب و باکیفیت در طول عمر و عملکرد درست دستگاه اثر دارد. تجربه مشتریان کارا ماشین آرنا نشان داده است که این کیفیت در میزان هزینه‌های اضافی هم تأثیر دارد و خرید باطری لیفتراک باکیفیت به مقرون‌به‌صرفه بوده و از پرداخت هزینه‌های اضافی برای تعویض و یا تعمیر مجدد باتری جلوگیری می‌کند. به همین منظور توصیه می‌کنیم حتماً قبل از خرید باتری لیفتراک برقی با یک متخصص صحبت و از ایشان مشورت بگیرید.

شما می توانید با مراجعه به صفحه درخواست فروش قطعات لیفتراک قطعه مورد نظر خود را خریداری نمایید.

خرید باطری لیفتراک برقی

کارشناسان ما در کارا ماشین در راستای انتخاب درست و خرید مطمئن شما عزیزان آماده خدمت‌رسانی هستند. جهت مشاوره رایگان با شماره 02153149000 تماس حاصل فرمایید.

شاخص‌های ضروری در زمان خرید باتری لیفتراک

در ادامه مهم‌ترین شاخص‌های ضروری در زمان خرید باتری لیفتراک را بررسی می‌کنیم:

  • در قدم نخست مشخصات فنی لیفتراک را جمع‌آوری کنید که شامل توان، آمپر، مارک/ مدل و تناژ دستگاه می‌باشد برای مثال آیا باطری مورد نظر شما مقدار ولتاژ و آمپر دستگاه شما را تامین می‌کند؟ چه ولتاژی در لیفتراک شما استفاده می‌شود؟ مطمئن شوید که باتری لیفتراک شما چند ولت و چند آمپر است ؟ در ادامه باید داده‌های خود را در اختیار فروشنده باطری قرار دهید.

  • به دست آوردن ابعاد باکس فلزی باطری خود را حتما بدانید (طول و عرض ارتفاع/ داخل به داخل و بیرون به بیرون )

  • مشخص کردن وزن باطری لیفتراک: برای پیداکردن حداقل وزن باطری لیفتراک برقی خود می‌توانید به کتابچه راهنمای لیفتراک مراجعه و یا از فروشنده لیفتراک اطلاعات را دریافت کنید چرا که نصب باتری با وزن کم و یا زیاد باعث آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری در لیفتراک خواهد شد به همین دلیل به این موضوع باید توجه بسیاری کرد

  •  بررسی نام تجاری باطری و محل تولید ( حتما از فروشنده مدارک قانونی مربوط به اصالت باطری لیفتراک برقی را بخواهید)، نوع اتصال (پیچی/سربی)، نحوه بستن کابل‌ها، اندازه کابل باطری (زمانی که شک دارید، کابل‌های بلندتر را انتخاب کنید ) و اصالت باطری جدید را بررسی کنید.

  • از داشتن گارانتی باطری مطمئن شوید. هرچه گارانتی باطری بیشتر باشد اطمینان خاطر شما عزیزان بیشتر خواهد بود.

راهنمای نگهداری باطری لیفتراک برقی

راهنمای نگهداری باطری لیفتراک برقی

  • یکی از مواردی که در زمان نگهداری از باطری باید توجه کرد این است که باطری‌های لیفتراک برقی نیازمند به آب مقطر خالص هستند و باید در فواصل منظم آن را دریافت کنند. آب مقطر خالص از مواد فعال داخل باطری محافظت می‌کند اگر مقدار آب مقطر کم شود، ماده فعال خشک می‌شود و شکننده می‌شود که این کار سبب می‌شود تا عمر مفید باطری کاهش پیدا کند.

  • توجه به ساعت کاری باطری لیفتراک از دیگر موارد حائز اهمیت است. به‌طورکلی باطری لیفتراک برقی حدودا یک شیفت کاری طول می کشد شارژ شود و بعد از آن هم حدود یک شیفت کاری می توان از آن استفاده نمود. توصیه می‌کنیم از باطری لیفتراک برقی،  بیش‌ازحد توانش استفاده نفرمایید.

  • روغن کاری چرخ ها و سایر قسمت های لیفتراک برقی تاثیر بسیاری در افزایش طول عمر باطری لیفتراک برقی می گذارد. چرا که این امر باعث کاهش ساییدگی دستگاه در اثر جا به جایی های مکرر می شود.

  • از شارژ بیش از حد و مکرر باطری لیفتراک خودداری کنید.

  • چک کردن دمای باتری نیز از عوامل مهم در افزایش طول عمر باطری است. باید همواره با این مورد توجه نمود که دمای آن از 113 درجه فارنهایت بالاتر نرود.

  • رعایت موارد فوق باعث کاهش هزینه‌ها، ایمنی بیشتر و افزایش طول عمر باطری می‌شود. در حال حاضر درصد قابل‌توجهی از لیفتراک‌ها برقی هستند و باطری‌های آن‌ها به نسبت گران‌قیمت است بنابراین نگهداری و حفاظت از باطری لیفتراک‌ها بعد از خرید باطری لیفتراک برقی از اهمیت زیادی درزمینه کاهش هزینه‌ها برخوردار است.

فروش باطری لیفتراک

خرید و فروش قطعات لیفتراک از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه طول عمر و کیفیت عملکرد دستگاه را شامل می‌شود. ازاین‌رو خرید باطری لیفتراک با برند نامعتبر و قیمت ارزان تنها هزینه‌ها را برای صاحبان کسب‌وکار چند برابر می‌کند.

برای خرید لیفتراک کارا ماشین با شماره 02153149000 تماس حاصل فرمایید.