ساید شیفت و مزایای آن

 ساید شیفت لیفتراک و افزودن آن، ساده‌ترین راه برای جابجایی محصول بیشتر در زمان کمتر بدون به خطر انداختن ایمنی است. امروز قصد داریم به یکی از محبوب‌ترین اتصالات لیفتراک نگاهی بیندازیم: ساید شیفت است. احتمالاً از قبل می‌دانید که جابجایی کناری چیست؟ اگرنه، شگفت‌زده خواهید شد که چگونه این افزودنی ساده می‌تواند بهره‌وری اپراتور را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.این الحاقیه چنگال را حرکت می‌دهد و امکان برداشت دقیق یا قرار دادن بارها را در نقاط تنگ فراهم می‌کنند، که انعطاف‌پذیری و کارایی لیفتراک و قلاب‌ها را به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

ساید شیفت لیفتراک چیست؟

ساید شیفت لیفتراک یکی از متداول‌ترین قطعات لیفتراک است که از رایج ترین الحاقی برای لیفتراک است و به اپراتور این امکان را می‌دهد که شاخک‌ لیفتراک‌ها را به‌صورت جانبی از چپ به راست حرکت دهد. به بیان دیگر به نوعی از الحاقیه در لیفتراک گفته می شود که در آن هدایت و جابجایی عرضی بار هنگام تخلیه و بارگیری در لیفتراک توسط تغییر مکان شاخک ها بطور هیدرولیکی و هم زمان انجام می‌شود. اگر در یک انبار یا مرکز توزیع کار می‌کنید و می‌خواهید بهترین باشید، باید سریع حرکت کنید و کار را در اولین بار به‌درستی انجام دهید.به همین دلیل است که ما در حال نوشتن یک سری مقاله در مورد بهترین اتصالات لیفتراک هستیم.

مزایای استفاده از ساید شیفت

مزایای استفاده از ساید شیفتر لیفتراک

برخی از مزایای دیگر شیفت جانبی عبارت‌اند از:

  • قابلیت جابجایی بار در فضاهای تنگ

  • جابجایی دقیق بارها و تجهیزات سنگین

  • امکان قرار دادن محموله در حین بارگیری/تخلیه

  • قابلیت تراز کردن شاخک لیفتراک  با پالت یا دیگر بارها

  • کاهش استهلاک سوخت و خود لیفتراک

جهت مشاوره و خرید لیفتراک می توانید با کارشناس فروش ما در کارا ماشین ارتباط برقرار کنید.

نصب ساید شیفت

نصب ساید شیفت لیفتراک

دو نوع اصلی از نصب‌  ساید شیفت وجود دارد که عبارت‌اند از:
نصب یک پارچه ساید شیفت

ساید شیفت یکپارچه Side-Shift

این نوع ساید شیف ها به صورت پیش فرض توسط تولید کننده لیفتراک بر روی لیفتراک نصب می شوند. در واقع به زبان ساده تر این ساید شیفت ها قبل از خرید و درخواست مشتری روی دستگاه سوار هستند.

نصب ساید شیفت پس از خرید

نصب ساید شیفت پس از فروش Side-Shift

گزینه‌های تعویض جانبی پس از فروش را می‌توان در هر مرحله از عمر لیفتراک نصب کرد که مانند یک شیفت جانبی یکپارچه عمل می‌کند.یکی از مواردی که باید در هنگام نصب یک شیفت جانبی پس از فروش در نظر گرفته شود، تأثیر آن بر ظرفیت بالابری لیفتراک است.جابجایی جانبی مرکز بار لیفتراک را تغییر می‌دهد، به این معنی که لیفتراک ممکن است ظرفیت بالابری را کاهش دهد زیرا بار به بیرون کشیده می‌شود.پایداری جانبی نیز باید در نظر گرفته شود، به‌ویژه در ارتفاع، تا از واژگونی جلوگیری شود.در ایران هنوز استفاده کردن از نوع نخست روال نیست یعنی باید حتماً ساید شیفت‌ها را بر روی دستگاه نصب کنیم به همین منظور ساید شیفت قطعه‌ای است که باید بعد از خرید لیفتراک بر روی آن نصب شود. به همین منظور پایداری جانبی نیز باید در نظر گرفته شود به‌ویژه در ارتفاع، تا از واژگونی جلوگیری شود در این شرایط بهتر است که این مهم توسط کارشناسان مجرب نصب شود تا دستگاه شما با مشکل روبرو نشود.

قیمت لیفتراک سپاهان 5 تن

قیمت ساید شیفت لیفتراک

قیمت ساید شیفت لیفتراک

  • بارگیری و تخلیه سریع: اگر برنامه شما به بارگیری و تخلیه وسایل نقلیه حمل‌ونقل نیاز دارد، یا اگر فقط می‌خواهید زمان چرخه را بهبود ببخشید، یک تعویض‌کننده جانبی با کاهش قابل‌توجه زمان جابجایی به‌سرعت هزینه خود را در بهره‌وری بهبود می‌بخشد.

  • به حداکثر رساندن فضا: وقتی لیفتراک شما دارای شیفت جانبی است، اپراتورها می‌توانند بارها را در گوشه‌های تنگ‌تر و راهروهای باریک‌تر مانور دهند. این به شما امکان می‌دهد محصول بیشتری را در فضای موجود خود بسته‌بندی کنید.

  • کاهش سایش و آسیب لیفتراک: تغییر موقعیت کمتر به معنای سایش و آسیب کمتر در اجزای لیفتراک است.

  • به حداقل رساندن آسیب‌ها به پالت و بار و قفسه محصول – وقتی اپراتورها می‌توانند به‌راحتی چنگال‌ها را تراز کنند، پالت‌ها، محصولات و قفسه‌های شما کمتر آسیب می‌بینند.

  • این ساید شیفت‌ها به‌راحتی بر روی لیفتراک تویوتا، لیفتراک زوم لاین، لیفتراک کوماتسو، لیفتراک‌های برقی، لیفتراک‌های دیزل و لیفتراک‌های دوگانه‌سوز نصب می‌گردند.

کارشناسان کارا ماشین آرنا اینجا هستند تا با انتخاب درست ساید شیفت برای شما کارایی دستگاهتان را افزایش دهند.

آیا اضافه کردن ساید شیفت به لیفتراک آسان است؟

اضافه کردن ساید شیفت به لیفتراک آسان است می‌توانید از شرکت‌هایی که در حوزه لیفتراک سازی و تجهیزات انبارداری و نصب الحاقیِ فعالیت می کتتد بخواهید که با یک اتصال لیفتراک این الحاقیِ را نصب کنند. اتصالات لیفتراک که شرکت کارا ماشین آرنا ارائه می‌دهد کاملاً مونتاژ می‌شوند و می‌توانند بلافاصله نصب شوند. لازم به ذکر است لیفتراک‌های کارا ماشین هم به‌صورت ساید شیفت یکپارچه و هم به‌صورت الحاقی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. توصیه می‌کنیم برای نصب ساید شیفت حتماً از افراد متخصص در این حوزه استفاده نمایید.

چه لیفتراک هایی به ساید شیفت نیاز دارند

آیا همه لیفتراک‌ها ساید شیفت‌ نیاز دارند ؟

امروز ما به یکی از محبوب‌ترین لوازم جانبی(الحاقیِ) برای لیفتراک، یعنی ساید شیفت می‌پردازیم. جابجایی جانبی این فرصت را به ما می‌دهد تا با حرکت شاخک‌ها از راست به چپ حدود 6 اینچ، دقت را افزایش دهیم. موقعیت دهنده چنگال دقت بیشتری را به ما می‌دهد و به‌راحتی نیازی به تنظیم دستی عرض چنگال‌ها برای موقعیت‌هایی که با اجسام با عرض‌های مختلف کار می‌کنیم به ما می‌دهد.عملیات جابجایی مواد چه مشترکاتی دارند؟ اگر در یک انبار یا مرکز توزیع کار می‌کنید، پاسخ واضح است. اگر می‌خواهید بهترین باشید، باید سریع حرکت کنید و کار را در اولین بار به‌درستی انجام دهید.به همین دلیل افزودن یک پیوست ساده‌ترین راه برای جابجایی محصول بیشتر در زمان کمتر بدون به خطر انداختن ایمنی است.امروز قصد داریم به یکی از محبوب‌ترین اتصالات لیفتراک نگاهی بیندازیم: شیفت جانبی. احتمالاً از قبل می‌دانید که جابجایی کناری چیست. اگرنه، شگفت‌زده خواهید شد که چگونه این افزودنی ساده می‌تواند بهره‌وری اپراتور را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

چرا می گوییم لیفتراکت رو کارا کن؟