فروش ویژه پک فیلترآلات

شرکت کارا ماشین آرنا

مشاوره و خرید

شما عزیزان می توانید جهت بهره مندی از فروش ویژه پک فیلتر آلات و  اطلاع از قیمت و خریداری پک از طریق شماره 02153149000 داخلی 306  و یا شماره موبایل 09129583946 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لوازم یدکی لیفتراک

آشنایی با لوازم یدکی لیفتراک

استفاده از لوازم یدکی لیفتراک جدید یکی از مهم ترین موضوعاتی است که بسیاری از شرکت های تولید کننده قطعات ماشین های سبک و سنگین به آن توجه ویژه ای دارند.

لوازم یدکی لیفتراک شامل موارد مختلفی از جمله بدنه، وزنه تعادل، اتاقک، حفاظ بالایی، منبع انرژی یا باطری، دکل لیفتراک، گارد و چرخ و شاخک لیفتراک می باشد. ماشین های لیفتراک نسبت به فشار و پارگی حساسیت داشته و در صورت فشار بیش از حد به لوازم یدکی لیفتراک آسیب جدی به آن ها وارد شده و عملکرد مناسبی نیز نخواهند داشت.

برای اینکه یک ماشین لیفتراک به صورت مستمر کار کند و بازدهی مناسبی داشته باشد، نیاز هست تا لوازم یدکی لیفتراک در صورت آسیب دیدن یا معیوب بودن، با قطعات لیفتراک و لوازم یدکی جدید تعویض شوند.

هر چقدر کیفیت لوازم یدکی لیفتراک بالا باشد، به همان نسبت کارکرد بهتری نیز خواهند داشت و از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشند. کارکردن طولانی مدت لیفتراک ها نیاز به رعایت چند مورد اساسی دارد و این موارد شامل نگهداری مناسب و استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت و فعالیت به صورت اصولی می باشد.

اگر شما از قطعات و لوازم یدکی لیفتراک به صورت صحیح و اصولی استفاده نمایید، این کار موجب افزایش طول عمر ماشین می شود و نیاز نیست که هزینه های اضافی بابت این موضوع بپردازید.

یکی از اصلی ترین قطعات و لوازم یدکی لیفتراک، بلبرینگ می باشد که در انواع مختلف مخروطی، غلتکی، تماس زاویه ای، کروی و رانشی وجود دارند. هر یک از انواع بلبرینگ ها کاربرد مخصوص به خود را دارند.

برای مثال بلبرینگ مخروطی در گیربکس ها، دنده فرمان و سیستم های تعلیق قابل استفاده می باشد. البته نصب و راه اندازی این قطعه، نیازمند تخصص و آموزش دارد و برای این امر بهتر است از کارشناسان مربوطه استفاده کنید.

لیفتراک ها به چند دسته دیزلی، بنزینی، برقی، دوگانه سوز تقسیم می شوند که هر یک از آن ها در محل های مخصوصی قابل استفاده هستند. لیفتراک های برقی یا الکتریکی بیشتر در فضاهای بسته و در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی برای جابه جایی اشیا استفاده می شوند و با باطری کار می کنند.

C:\Users\pc\Downloads\1212054544.jpg

برای مشاهده انواع لیفتراک کلیک کنید

خرید لوازم یدکی لیفتراک شامل مواردی از جمله بدنه، چرخ، اتاقک و… می باشد.

باطری لیفتراک های برقی که جزو لوازم یدکی لیفتراک های الکتریکی محسوب می شود، به صورت اسیدی – سربی می باشد. این باطری ها جریان دهی لحظه ای بسیار مناسبی دارند و بسیار راحت نیز شارژ می شوند. امروزه از باطری های اسیدی – سربی در بسیاری از ماشین های برقی استفاده می کنند.

البته قابل ذکر است که با توجه به اندازه و نوع لیفتراک مورد نیاز، باطری لیفتراک انتخاب می شود، زیرا باطری ها دارای ظرفیت های متفاوتی هستند و برای هر لیفتراک برقی، باطری مخصوص به خود وجود دارد.

کاربرد لوازم یدکی لیفتراک

در این قسمت به کاربرد لوازم یدکی لیفتراک پرداخته و توضیحات لازم را در این خصوص می دهیم:

  • بنادر و کشتی سازی
  • صنایع فلزی
  • صنایع ساختمانی
  • انبارها و مراکز نگهداری
  • کارگاه های تولیدی مختلف
  • پروژه های بزرگ صنعتی

به طور کلی لیفتراک ها در بسیاری از مراکز اصلی صنعتی مانند کارگاه ها و کارخانه های بزرگ غذایی و صنعتی، پتروشیمی ها و پالایشگاه های صنعتی، بنادر و کشتی سازی ها، صنایع ساختمانی و عمرانی، انبارها و مراکز نگهداری قطعات و اشیا مختلف، پروژه های بزرگ صنعتی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارند.

بدنه، ساختار اصلی لیفتراک را تشکیل می دهد و متشکل از دکل، محور، چرخ، محافظ بالایی و وزنه تعادل و باطری می باشد. لازم به ذکر است که بدنه لیفتراک ممکن است دارای مخزن سوخت نیز باشد.دکل لیفتراک در چند نوع 2،3،4 کشو وجود دارند و می توانند تا ارتفاع 7 متری نیز اشیا سنگین را بالا ببرند.

جالب است بدانید که دکل لیفتراک از قسمت های کوچکتری مانند شاخک، زنجیره دکل، جک بالابر، ساید شیفت، بلبرینگ، لوله و شیلنگ و سنسور تشکیل شده است. وزنه تعادل در پشت لیفتراک ها قرار داشته و وظیفه آن متعادل نگه داشتن لیفتراک هنگام حمل و جا به جایی اجسام مختلف می باشد.

در لیفتراک های برقی، باطری نقش وزنه تعادل را ایفا می کند. اتاقک لیفتراک جزو بخش های اصلی ماشین بوده و محل استقرار اپراتور یا فرد مورد نظر پشت فرمان می باشد و دارای بخش های مختلفی از جمله پدال کنترل، فرمان و اهرم و داشبورد می باشد.

C:\Users\pc\Downloads\unnamed.jpg

دکل یکی از اصلی ترین لوازم یدکی لیفتراک محسوب شده و دارای بخش های مختلفی است

در مورد داشبورد ذکر این نکته الزامی است که با استفاده از داشبورد، عملیات جابه جایی و کنترل اجسام تنظیم و اجرا می شود. قسمت حفاظ(گارد) نیز جهت مراقبت از راننده در نظر گرفته شده است و در زاویه های مختلف نیز قابل تنظیم است.

موتور لیفتراک ها توسط باطری کار می کند که ممکن است این باطری به صورت ac و dc کار کند. از سیلندرها برای خم کردن و کمک به موتور لیفتراک استفاده می کنند و در قسمت جلو و عقب دکل نصب می کنند. دکل هم که وظیفه اصلی یعنی جا به جایی اجسام را بر عهده دارد و از یک ریل نیز تشکیل شده است.

قابل ذکر است که برخی الحاقات جزو لوازم یدکی لیفتراک بوده و در مواقع ضروری کاربرد دارند. الحاقات یک لیفتراک شامل مواردی از جمله سایدشیفت،گیره های حمل مقوا، گیره های چند منظوره،روتاتورها و برخی از موارد دیگر می باشد.

بعد از خرید قطعات لیفتراک، کارکرد طولانی مدت لیفتراک به چند چیز نیاز دارد: عملکرد دقیق، نگهداری مناسب و دسترسی به قطعات و لوازم جانبی با کیفیت. ما قطعات تعویضی با کیفیت را برای همه برندها و برندها، از جمله قطعاتی که به سختی پیدا می شوند، ارائه می دهیم. ارائه قطعات لیفتراک با کیفیت همیشه بخشی جدایی ناپذیر از فلسفه ما بوده است. نه تنها قطعات جدید تحت آزمایش کیفیت شدید قرار می گیرند، بلکه طیف گسترده ای از قطعات بازسازی شده ما نیز قبل از ارسال برای مشتریان ما در سراسر جهان مورد آزمایش قرار می گیرند. هر قطعه، از کوچکترین پیچ، تا صندلی لیفتراک و چنگال، در دسترس است. طیف محصولات ما در بازار بی نظیر است و زمان تحویل کوتاه ما مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد.

تقسیم بندی لوازم یدکی لیفتراک و خلاصه ای از مطالب

گفتیم که لوازم یدکی لیفتراک شامل موارد ذیل هستند:

  • بدنه
  • اتاقک
  • چرخ
  • موتور
  • حفاظ اپراتور
  • دکل
  • باطری

گفتیم که لوازم یدکی لیفتراک به صورت گسترده بوده و قطعات اصلی شامل بدنه، اتاقک، حفاظ بالایی، چرخ، باطری، چرخ، موتور، الحاقات و برخی از موارد دیگر می باشد.کمبود یا مشکل در هر یک از لوازم یدکی لیفتراک موجب بروز مشکلات جدی برای دستگاه می شود و راندمان دستگاه به شدت کاهش می یابد.

لیفتراک ها به چند دسته دیزلی، بنزینی، دوگانه سوز و الکتریکی یا برقی تقسیم می شوند و هر کدام از انواع ان ها قدرت و کارایی خاص خودشان را دارند.

لوازم یدکی لیفتراک در کارخانه ها و مراکز تولیدی، انبارها و مراکز نگهداری، بنادر و کشتی سازی ها، پروژه های بزرگ صنعتی، صنایع فلزی و ساختمانی، پتروشیمی ها و صنایع نفتی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارند.

در هر کسب و کاری که عملیات آن شامل بلند کردن وسایل سنگین و جابجایی مواد باشد، ضروری است. آنها برای بلند کردن و جابجایی ایمن بارهای سنگین برای مدت زمان طولانی استفاده می شوند. لیفتراک ها برای دوام طراحی شده اند، اما مانند هر ماشین دیگری، قطعات لیفتراک در معرض سایش و پارگی هستند. برای کارکرد بالابرها و ایمن نگه داشتن کارمندان، قطعات و لوازم جانبی لیفتراک با کیفیت بالا مهم است. همچنین ذکر این نکته ضروری است که در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات مختلف لیفتراک حتما از کارشناس متخصص در این حوزه استفاده نمایید، زیرا عدم آگاهی و شناخت قطعات مختلف و اقدام به تعمیر آن ها، ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد کرده و در این صورت متحمل هزینه های زیادی خواهید شد.

C:\Users\pc\Downloads\forklift-battery.jpg

لوازم یدکی لیفتراک در بسیاری از کارگاه ها و کارخانه های بزرگ، پروژه های صنعتی، صنایع نفتی و فلزی و …. کاربرد دارند.

اگر قصد خرید لیفتراک دارید توصیه می کنیم قبل از خرید مقاله راهنمای خرید لیفتراک را مطالعه کنید.

لیفتراک چیست؟

جهت مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت لیفتراک و خرید لیفتراک کلیک کنید.